سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سیدعلی پناه محمودی نیا- تبلیغات اسلامی بوشهر

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم، گفت: در واقعه غدیر حضرت علی (ع) از ناحیه خداوند به‌عنوان سرسلسله رهبری جهان اسلام برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت‌ الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا، امروز در مراسمی به مناسبت دهه امامت و ولایت، با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم، اظهار داشت: در واقعه غدیر حضرت علی (ع) از ناحیه خداوند به‌عنوان سرسلسله رهبری جهان اسلام برگزیده شد.

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: در جهان بینی توحیدی، مقام تشریع و قانونگذاری اصالتاً از آن خداوند است.

حجت‌الاسلام محمودی نیا ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید: حکم و فرمان مخصوص خداوند است و حق تعیین پیامبر نیز مخصوص خداوند است. خداوند داناتر است که رسالتش را کجا قرار دارد، بنابراین انتخاب و اعطای رسالت به او کار خداوند سبحان است و رای مردم در تعیین پیامبر تاثیری ندارد.

حجت‌الاسلام محمودی نیا اضافه کرد: نقش مردم، ایمان آوردن و عمل کردن طبق دستور پیامبر است؛ به همین دلیل ما شیعیان معتقدیم که جانشین پیامبر نیز باید از جانب خدا تعیین شود.

وی افزود: آگاهی به صفاتی همچون علم است که از شرایط خاص جانشین پیامبر است و برای انسان های عادی مقدور نیست و خداوند است که می داند این نعمت بزرگ را به چه کسانی اعطا نماید؛ بنابراین ماجرای عیدغدیرخم همین است و در همین روز بود که پیامبر اسلامی (ص) وجود مبارک امیرالمومنین(ع) را از ناحیه خداوند به‌عنوان سرسلسله امامت و رهبری برگزیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha