جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی

حوزه/ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تبیین جریان نفاق را مهم ترین مسئولین روحانیت دانست و به تشریح متغیرهای مهم انتقال رهبری به حضرت آیت الله خامنه ای پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، ظهر امروز در همایش یاوران غدیر، تبیین جریان نفاق را مهمترین مسئولیت روحانیت عنوان کرد و اظهار داشت: عزل آقای منتظری و دغدغه‌ های امام یکی از متغیرهای مهم انتقال رهبری به آیت الله خامنه‌ ای بود، ویژگی عصر ایشان، پایان جنگ و آغاز دوران بازدارندگی بود، جنگ سخت به پایان رسید و دوران سازندگی و جنگ نرم آغاز شد.

وی با بیان اینکه ۲۹سال از رهبری حضرت آیت الله خامنه ‌ای می‌گذرد، ابراز داشت: یکی از مراحل انقلاب ‌های توحیدی انتقال رهبری اول به رهبری دوم بود، بسیاری از خواص با رهبری اول از جمله حضرت موسی ‌بن عمران مشکلی نداشتند ولی وقتی نوبت به هارون رسید یک زلزله ‌ای در جامعه به وجود آمد، خواص و بخشی از مردم نسبت به رهبری هارون مخالفت ورزیدند، در حالی که هر دو نصبیت و حجیت الهی داشتند.

حجت الاسلام سعیدی با اعلام اینکه مسئولیت رهبری جامعه به قدری مهم و سخت است که بسیاری از پیامبران از خداوند می‌ خواستند که این مسئولیت را از عهده آنها بردارد، عنوان کرد: انتقال رهبری از حضرت امام به مقام معظم رهبری اصلا قابل قیاس با انقلاب ‌های توحیدی پیشین نبود.

رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه یک عالم و مرجع باید متناسب با اقتضای زمانی و مکانی اعلام موضع کند، خاطرنشان کرد: مرجعی که می‌ گوید برای امام حسین(ع) هرکاری بکنی جایز است و علنی به اهل سنت توهین می‌ کند از اقتضائات زمانی و مکانی بی‌ خبر است، توهین به اهل سنت بدترین خیانت به اهل بیت(ع) است و تمام زحمات ۴۰ ساله ما را به باد فنا می‌ برد.

وی ادامه داد: فرق بین عمار و خواجه ربیع، از فرماندهان امام علی(ع) در این است که عمار در حقاینت علی تردید ندارد، اما خواجه ربیع می‌ گوید مرا به مرزها بفرست تا با کفار جنگ کنم، توانایی جنگ با معاویه را ندارم.

حجت ‌الاسلام سعیدی همچنین تغییر نسل‌ ها را از دیگر متغیرهای عصر حضرت آیت الله خامنه ای دانست و گفت: تغییر وسیع در فناوری و ارتباطات از متغیرهای اساسی دوران رهبری است، قدرت رهبری امام و رهبری اقتضائات متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.

رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به خنثی کردن بزرگ ترین طرح آمریکا در خاورمیانه توسط رهبر انقلاب افزود: نوع مدیریت و بازدارندگی رهبری در جنگ‌ های آمریکا در منطقه و جنگ ۳۳روزه لبنان بسیار مهم بود و قدرت ضعیف حماس را در برابر قدرت آمریکا قرار داد.

وی با بیان اینکه مدیریت رهبری در جنگ سوریه و خنثی سازی جریان افراطی داعش بی ‌نظیر بود، عنوان کرد: چطور آمریکا برای منافع خودش هزاران کیلومتر به آن سوی مرزها می‌ رود، اما ایران نباید برای تامین امنیت خود در سوریه حضور داشته باشد؟

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به نقش مهم رهبر انقلاب در پاسداری و صیانت از اصل انقلاب و هدایت انقلاب در عرصه‌ های بین الملل تاکید کرد: تبدیل جنگ تمدنی به جنگ درون تمدنی و تغییر جنگ مستقیم به جنگ نیابتی توسط آمریکا از متغیرهای مهم دوران رهبری آیت الله خامنه‌ ای است که به نحو احسن مدیریت شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در پایان با اشاره به تهدیدهای امپراطوری رسانه‌ ای بیگانه در عصر امروز اذعان داشت: اگر آقای مرسی به توصیه‌ های رهبری گوش می داد امروز در زندان ‌های مصر حضور نداشت، دلیل سقوط گورباچف هم تهاجم فرهنگی و امپراطوری رسانه ‌ای آمریکا بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha