سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، جدایی روحانیت از مردم و جدایی دین از سیاست را یکی از محورهای توطئه دشمنان و ترفندهای استکبار دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌ هاشم امام جمعه تبریز، ظهر امروز در همایش یاوران غدیر، با اشاره به ترفندهای استکبار علیه روحانیت اظهار داشت: طی قرن‌ های گذشته همواره استعمارگران و دشمنان اسلام برای اینکه ملت ‌ها را مسخ کرده و از اسلام ناب محمدی دور کنند، توطئه‌ ها و ترفندهای گوناگونی را علیه روحانیت شکل دادند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: یکی از محورهای توطئه بیگانگان تلاش برای جدایی دین از سیاست و جدایی روحانیت از مردم است، نهضت اسلامی ایران به رهبری حضرت امام این توطئه را خنثی و ارزش ‌های دینی را احیا کرد و انقلاب اسلامی زمینه فعالیت ‌های فرهنگی را برای روحانیت فراهم آورد.

وی با اشاره به نقش هدایتی علمای شیعه خاطرنشان کرد: با پدید آمدن افق‌ های تازه، مسئولیت‌ های سنگینی بر عهده حوزویان و روحانیت برای حفظ و تداوم آرمان ‌های انقلاب به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی، تفکیک روحانیت از نظام و انقلاب را امکان پذیر ندانست و ادامه داد: نقش‌های بی ‌بدیل مدیریتی و فرهنگی روحانیت در طول انقلاب اسلامی نمونه‌ های بارز این حقیقت است، روحانیت همواره به عنوان بسیج کننده مردم در عرصه‌ های مختلف عمل کرده است.

به گفته امام جمعه تبریز،، از هر هزار طلبه ۴۰ طلبه به شهادت رسیده‌ اند و این درحالی است که در بقیه اقشار از هر هزار نفر صرفا ۴ نفر شهید شده‌ اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم با تاکید بر اینکه روحانیت در اندیشه امام خمینی(ره) قابل تبیین است، عنوان کرد: اخلاق، تقوا، علم و دانش انقلابی ‌گری، روحانیت مد نظر حضرت امام بود.

وی همچنین تبیین مفاهیم اسلام، ورود به مسائل سیاسی، پشتیبانی از ماهیت انقلاب اسلامی، مبارزه با خرافات و مواجهه با شبهات، توجه به اخلاق و تهذیب نفس در حوزه ‌ها، توجه به تحول و روزآمدی و زمان شناسی، اعمال مدیریت راهبردی، ایجاد کرسی‌ های آزاد اندیشی و تلاش برای خلاقیت گفتمان سازی در امر تبلیغ را از جمله وظایف روحانیت برشمرد.

امام جمعه تبریز در ادامه صمیمت و زی طلبگی را از اصول محکم روحانیت دانست و تصریح کرد: روحانیت باید با مردم صمیمی باشند، در روزهای ابتدایی التهابات ارز سری به بازار تبریز زدم، یکی از کتابفروشی‌ ها گفت بالاخره بعد از ۴۰ سال یک مسئول روحانی دیدیم که همانند قبل از انقلاب به بازار سر زد، چه‌‌ کار کرده ایم که مردم از ما گله مند هستند؟

وی در پایان گفت: اصلی ترین دلیل خصومت دشمنان با نظام اسلامی، هویت انقلاب اسلامی است و مهم ‌ترین عامل بقای انقلاب اسلامی ایمان و اعتقاد مردم بوده و مسئولیت روحانیت در حفظ این عامل بسیار مهم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha