شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قربان پور - جامعه المصطفی

حوزه/ قربان پور گفت: تحقق بخشيدن به آرمان‌های بين المللی حوزه علميه در عرصه‌های بين المللی، ممكن نمي‌باشد مگر با شناخت زبان و فرهنگ ملل مختلف.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر قربانپور معاون پژوهش موسسه زبان و فرهنگ شناسی در ابتدای نشست علمی بررسی جریان های فرهنگی- دینی در منطقه ولگای مرکزی روسیه، ضمن ارائه گزارشی از موسسه زبان و فرهنگ شناسی گفت: رويكرد شناخت زبان و فرهنگ ملل مليت‌های مختلف در این موسسه مد نظر بوده و تحقق بخشيدن به آرمان‌های بين المللی حوزه علميه در عرصه‌های بين الملل، ممكن نمي‌باشد مگر با شناخت زبان و فرهنگ ملل مختلف.

وی افزود: در همین راستا، معاونت پژوهش موسسه آموزش زبان و فرهنگ شناسی المصطفی سلسله نشست هایی را با هدف آشنایی طلاب و محققان و زبان آموزان با جریان های فکری- معرفتی در مناطق مختلف جهان برگزار می کند.

قربانپور به برخی از فعالیت های علمی و سیاسی سخنران علمی این نشست اشاره نمود و اظهار داشت: آقای دکتر علی اقبالی سفیر سابق ایران در آلبانی و همچنین سرکنسول جمهوری اسلامی  ایران در تاتارستان روسیه بوده که مطالعات قابل توجهی در حوزه اروپای مرکزی و روسیه دارد.

معاون پژوهش موسسه زبان و فرهنگ شناسی افزود: زبان آموزان و پژوهشگران موسسه زبان و فرهنگ شناسی در گروه زبان و فرهنگ روسی نیازمند آشنایی هرچه بیشتر جریان های فرهنگی- دینی در روسیه هستند تا در رسیدن به اهداف آموزشی ایشان تاثیر گذار باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha