جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امامت و ولایت از اصول مهم و اصلی شیعیان محسوب می شود، زیرا امامت و پس از آن ولایت فقیه ادامه راه و سیره رسول خدا (ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان، عصر امروز در جمع طلاب، معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان، با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: عید غدیر، از اعیاد مهم و سرنوشت ساز در تاریخ اسلام است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در واقعه مبارک غدیر خم مسیر و طریق اسلام واقعی از سوی رسول اکرم (ص) تعیین و مشخص شد و همگی ما ملزم به پیروزی از دستورات پیامبر خدا و جانشین برحق ایشان؛ حضرت علی علیه السلام هستیم.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه غدیر خدم عید ولایت و امامت است، بیان داشت: در فقه شیعه، جایگاه امامت و ولایت به خوبی نهادینه و تعریف شده است. در غدیر خم وعده خداوند متعال مبنی بر ادامه راه پیامبران تحقق یافت.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان افزود: امامت و ولایت از اصول مهم و اصلی شیعیان محسوب می شود، زیرا امامت و پس از آن ولایت فقیه ادامه راه و سیره رسول خدا (ص) است.

وی، پشتیبانی از ولایت فقیه و تبعیت از رهبری را رمز ماندگاری و پیروزی اسلام بر دشمنان عنوان کرد و گفت: امروز اگر اقتدار و سربلندی مایه افتخار این ملت و نظام مقدس است، همه نشأت گرفته از ولایت فقیه و اطاعت مردم از رهبری است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد فاصله و اختلاف بین ولایت فقیه و مردم هستند، تاکید کرد: امروز ترس و وحشت دشمنان از جهان اسلام وحدت و اخوت آنان است، لذا این همه هزینه که برای تضعیف جهان اسلام صرف می کنند بی دلیل نیست. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha