پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم کلنگ زنی مسجد النبی(ص) در خیابان انسجام قم

حوزه/ آیت الله علوی بروجردی بر لزوم فعالیت های بیشتر ائمه جماعات به سان سلف در زمینه حل مشکلات مردم محل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، آیت الله علوی بروجردی در مراسم کلنگ زنی مسجد النبی در قم گفت: در روزگاری که دشمنان به هر نحوی سعی می کنند که روزگار غربت علی(ع) بازگردد باید سعی کنیم در این مراکز ذکر و فضایل امام را بیش از پیش مطرح کنیم.

وی افزود: مسجد در بین ما غریب است؛ امام علی(ع) شهید مسجد هستند و به همین دلیل باید به عنوان شیعه ایشان بیش از پیش در زمینه رشد و توسعه مساجد و فرهنگ نماز در مساجد بکوشیم.

این استاد  حوزه بیان کرد: مساجد قدیم در قم بسیار پررونق بود، ولی امروزه متاسفانه این رونق به خصوص در نوبت های صبح نماز کمتر دیده می شود؛ باید مساجد را احیا کنیم؛ قطعا کسانی که در ساخت و توسعه و بازسازی مساجد مشارکت دارند از بندگان صالح خدا و کسانی هستند که برای آخرت خود توشه ای عظیم برداشته اند؛ توشه ای که پس از مرگ آنها نیز پربارتر خواهد شد.

وی گفت: هر کسی که یک رکعت نماز در این مساجد بخواند و یا ذکر خداوند و ائمه را بیان کند و یا اینکه در قرآن کریم به قرائت قرآن بپردازد در کارنامه بانی و سازنده و بازساز مسجد نیز قرار خواهد گرفت.

آیت الله علوی بروجردی بیان کرد: رونق مسجد وابسته به فعالیت و جاذبه امام مسجد است؛ علمای ما در طول تاریخ با رفتار و کردار ولایی خود مردم را جذب می کردند؛ امام مسجد مثل پدر محله است و باید فرزندان خود را در پرتو مهر و محبت و عطوفت خود قراردهد؛ علمای گذشته همیشه در عیادت از مردم محل حتی کسانی که به مسجد نمی آمدند بر دیگران سبقت می گرفتند.

وی گفت: وقتی امام جماعت به فکر ازدواج و یافتن کار و شغل برای افراد محل و حل مشکلات خانوادگی مردم است قطعا جای خود را در دل مردم نیز باز می کند؛ در گذشته چنین بود و علمای ما با همین رفتار خود باعث دین دار شدن بیشتر مردم می شدند؛ امام جماعات امروز نیز باید نسبت به تک تک مردم محل خود چنین حسی داشته باشند.

این استاد حوزه در پایان بر لزوم برگزاری دوره های تخصصی ویژه امامت جمعه و جماعات با نظارت مراجع عظام تقلید تاکید و بیان کرد: امامت جمعه نیازمند برخورداری از یک سری توانمندی ها است که باید در این دوره ها این توانایی ها را بیابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha