جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
من کنت مولاه فهذا علی مولاه

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، وظیفه حوزه های علمیه را تبیین درست واقعه غدیر دانست و گفت: اگر این مهم به درستی صورت گیرد خود عامل وحدت امت اسلامی می شود، بنابراین پیام عید غدیر اتحاد امت اسلامی زیر چتر ولایت فقیه است تا کفار مأیوس و مسلمانان عزّت مند و سر بلند شوند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد کارگر شورکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، ایام غدیر را به امت اسلام بالاخص حوزویان تبریک گفت و اظهار کرد: غدير در کتب اسلامي به «عيدالله‌الاكبر» و «يوم العهد المعهود» تعبير شده و اين تعبيرات، نشان دهنده‌ي اهمیت ویژه اين روز مبارک است.

وی افزود: اساس دین بر توحید و نبوت استوار است و اکمال آن برای بقاء، نصب ولی و جانشین است که این مهم در روز عید غدیر محقق شد و  یأس و ناامیدی کفار را فراهم آورد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: نعمت ولایت برتر از همه نعمت ها است، چرا که حاكمیت اسلام، پس از رسول خدا(ص) در پرتو ولایت استمرار پیدا می کند، و خداوند در روز غدیر، نعمت برتر را به مردم هدیه نمود که مصداق ان آیه «و اتممت علیكم نعمتى»به شمار می رود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: کسی می تواند جانشین پیامبر(ص) بشود که شبیه ترین مردم به پیامبرخدا(ص) باشد و امیرالمؤمنین(ع) در بین صحابه از نظر اخلاص و زهد، علم و تقوی، شجاعت و ایمان، ایثار و فداکاری، عدالت و امانتداری نظیر ندارد و تشخیص آن به دست خداست و پیامبر خدا در آن روز ابلاغ دستور الهی نمود.

وی اظهار کرد: وظیفه حوزه های علمیه تبیین درست واقعه غدیر است و اگر این مهم به درستی صورت گیرد خود عامل وحدت امت اسلامی می شود، بنابراین پیام عید غدیر اتحاد امت اسلامی زیر چتر رهبری است تا کفار مأیوس و مسلمانان عزّت مند و سر بلند شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تأکید کرد: بزرگداشت و زنده نگه داشتن عید غدیر وظیفه همه از جمله طلاب و حوزه های علمیه است و هر چه عید غدیر، بیشتر در جامعه معرفی شود، بصیرت در جامعه بیشتر و مشکلات جامعه اسلامی کمتر خواهد شد، البته باید توجه داشته باشیم که زنده نگه‏داشتن غدیر تنها به جشن و مراسم نیست، بلکه باید تابع ولایت بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کارگر شورکی خاطر نشان کرد:حضرت امام خمینی(ه) فرمودند:«زنده نگه‏داشتن این عید، نه براى این است كه چراغانى بشود و قصیده خوانى بشود و مداحى بشود، این‏ها خوب است، اما مسأله این نیست، مسأله این است كه به ما یاد بدهند كه چطور باید تبعیت كنیم، به ما یاد بدهند كه غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشى كه حضرت امیر(ع) در این حكومت پیش ‏گرفته است، باید روش ملت‏ ها و دست ‏اندركاران باشد.(صحیفه امام، ج‏۲۰، ص‏۱۱۲) » ودر جای دیگر نیز می فرمایند: «تمسك به ولایت حضرت امیر(ع) تبعیت از مقاصد او است. باید كسانى ‏كه مدعى هستند كه ما شیعه امیرالمؤمنین(ع) هستیم، باید در قول و فعل و نوشتن و گفتن و همه‏چیز، از او تبعیت داشته باشند.»(صحیفه امام، ج‏۱۸، ص‏۱۵۵)

وی افزود: مسؤلین کشورباید الگویشان امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب باشد و از ایشان تبعیت کنند تا کشور نمونه داشته باشیم و الگوی خوبی برای جهان اسلام شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha