چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عید غدیر خم

حوزه/ همزمان با هجدهم ذی‌الحجه و عید غدیر خم، به همت ستاد غدیر خم بیجار، رویداد غدیر خم در این شهر بازخوانی و بازسازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، به همت ستاد غدیر خم بیجار و نیز همزمان با هجدهم ذی‌الحجه و عید غدیر خم، امروز رویداد غدیر خم در شهر بیجار بازخوانی و بازسازی شد.

در این مراسم، امام جمعه شهرستان بیجار اظهار داشت: غدیر یک رویداد نبوده است که متعلق به زمانی خاصی از تاریخ اسلام باشد، بلکه واقعه عظم غدیر همیشه وجود دارد.

حجت الاسلام علی مرادی در ادامه با تشکر از عوامل بازسازی این واقعه عظیم، عنوان کرد: واقعه غدیر در واقع متعلق به تمام جهان اسلام است، زیرا رسول خدا (ص) پیش از این واقعه در هنگام حج، ولایت امام علی علیه سلام را بعد خود به مسلمانان اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه تاکید دوباره پیامبر بر امامت و زعامت حضرت علی (ع) بعد خویش به دلایل خاصی بود، افزود: پیامبر خدا (ص) برای اینکه این موضوع به صورت رسمی و محکم تر از قبل به اطلاع مسلمان برسانند در صحرای غدیر همه مسلمانان را گرد هم جمع می کنند و ولایت علی علیه السلام بعد از خود را رسما اعلام می نمایند.

در ادامه این مراسم، علی اکبر ورمقانی، فرماندار شهرستان بیجار نیز ضمن تبریک این روز بزرگ به مسلمانان جهان، اظهار داشت: اجرای این گونه برنامه های دینی و اسلامی می تواند در انتقال بهتر مفاهیم دینی در جامعه اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

ورمقانی افزود: امروز جهان اسلام نیازمند وحدت و یکدلی است، لذا باید با روش های نوین و کاربردی تر واقعیت های تاریخ اسلام را به نسل های جدید منتقل نمود.

گفتنی است، در این مراسم بیش از 150 نفر از هنرمندان شهرستان بیجار این واقعه تاریخی را بازسازی و بازخوانی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha