شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه تبلیغ و ترویج جایگاه غدیر خم وظیفه هر شیعه‌ای در جامعه است، گفت: در غدیر دشمنان از نابودی اسلام مأیوس شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، امروز در جشن بزرگ ولایت به میزبانی حسینیه بیت الزهرا (س) مهدی‌شهر، با اشاره به اهمیت و جایگاه واقعه غدیر خم در اسلام ناب محمدی (ص) اظهار داشت: در تاریخ آمده است که ظهر روز غدیر خم امام حسن مجتبی (ع) مجلسی برگزار می‌کرد و اطعام می‌داد و امیرالمؤمنین امام علی (ع) به اتفاق یاران خویش در این مجلس حضور پیدا می‌کردند و این روش و حرکت همان ابراز محبتی است که خداوند متعال از ما نسبت به اهل‌بیت (ع) خواسته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به تفاوت مودت و محبت تصریح کرد: مودت به تعبیر عامیانه آن می‌شود عشق ورزیدن و حب شدیدی که به‌نوعی قابل پنهان کردن نباشد و دوستی و ارادت در دل را حب و محبت می‌گویند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در خصوص اهل‌بیت (ع) می‌گویند که مودت داشته باشید و اگر انسانی عاشق باشد به رنگ معشوقه خود درمی‌آید و از پیروی می‌کند، افزود: آن‌هایی که در انقلاب اسلامی پیرو امام (ره) هستند با امام (ره) و پیروان آمریکا با آمریکا محشور می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه در روایات منقول است که اگر کسی از دنیا برود و امام زمان (عج) خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است، خاطرنشان کرد: علامه امینی (ره) به جهت اهمیت واقعه غدیر و شناختی که نسبت به امام علی (ع) پیدا کرده بود سی سال تمام‌وقت صرف کرد تا با تألیف کتاب و نوشتن غدیر را اثبات کند.

وی با بیان اینکه آنچه در غدیر خم اتفاق افتاد و این روز را یوم‌الله اکبر کرد این بود که در غدیر رسالت نبوت تمام شد و یک دوره جدیدی در اسلام شروع می‌شود و از آنجایی‌که ارتباط مردم با خداوند نباید قطع شود و هرکسی نمی‌تواند پرچم‌دار دین باشد در غدیر خم جریان امامت شکل گرفت، افزود: در تاریخ آمده است که گرد هم آمدن مردم در غدیر و صبر کردن برای رسیدن و بازگشت کسانی که جلوتر رفته بودند در روز پنجشنبه بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر ابلاغ پیام غدیر در جامعه گفت: غدیر روز بزرگی است و امام صادق (ع) در روایتی فرموده‌اند که روزی بزرگ‌تر از غدیر سراغ نداریم؛ و جریان غدیر یأس دشمنان در نابودی اسلام پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) را به دنبال داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی شاهرودی در پایان گفت: در غدیر خم حجت و نعمت بر همگان تمام شد، زیرا نعمت رهبری بالاترین نعمت است و بالاترین نعمتی که خداوند متعال به یک قوم می‌دهد یک رهبر خوب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha