پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم دهقانچناری

حوزه/ یک کارشناس سبک زندگی اسلامی گفت: اگر در زندگی، ولایت اهل‌بیت (ع) معنا نداشته باشد آن زندگی به سردی می‌گراید و قطع به‌ یقین خیلی از زندگی‌های امروز به خاطر نداشتن عقیده‌های دینی و مذهبی دچار گسست شده‌اند.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم دهقان‌ چناری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، با اشاره به اهمیت سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: یکی از مصادیق سبک زندگی اسلامی حرکت در مسیر ولایت اهل‌بیت(ع) و «غدیر» نشان‌دهنده سبک زندگی اهل‌بیت(ع) به شمار می‌رود.

وی افزود: اگر در یک زندگی،  ولایت اهل‌بیت(ع) معنا نداشته باشد، آن زندگی به سردی می‌گراید و قطع به‌یقین خیلی از زندگی‌های امروز به خاطر نداشتن عقیده‌های دینی و مذهبی دچار گسست شده‌اند.

کارشناس سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین پیام‌های غدیر برای هر زندگی شناخت و عمل به کلام امام معصوم(ع)، حضرت علی(ع) و ائمه هدی(ع) است و آن‌قدر این مسیر را برای زندگی‌ها روشن‌بیان نموده‌اند که به‌راحتی می‌توان مسیر یک زندگی موفق را طی نمود.

حجت‌الاسلام دهقان‌ چناری با اشاره به خطبه غدیر، بیان کرد: به‌عنوان نمونه آنجایی که در خطبه غدیر ولایت حضرت علی(ع) و بیعت مردم در زمان حضرت پیامبر(ص) با حضرت علی(ع) و شکستن بیعت‌ها با امام بعد از رحلت پیامبر(ص) بحث می‌شود، پیام ایستادگی بر عهد و پیمان با ولایت را می‌رساند.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از پیام‌ های خطبه غدیر نشان‌دهنده این است که ما در دنیا سعی ‌کنیم هیچ زمانی بیعت‌مان را با اهل‌بیت نشکنیم و نیز هیچ زمان به مسائل اعتقادی و دینی پشت نکنیم.
کارشناس دینی در پایان خاطرنشان کرد: امروز چنانچه حدیث غدیر در زندگی‌های ما نهادینه می‌شد هرگز دین‌گریزی را شاهد نبودیم تا آنجا در این خطبه اعتقاد و باور و نگاه دینی ترسیم‌شده است که در حدیث غدیر به ظهور حضرت مهدی (عج) نیز اشاره می‌کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha