سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
روحانیت

حوزه/ هفتمین نشست تخصصی فکرانه با عنوان «مسئولیت روحانیت؛ روحانیون مسئول» به همت دفتر مطالعات انقلاب اسلامی در تبریز برگزار می ‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، دفتر مطالعات انقلاب اسلامی در تبریز هفتمین نشست تخصصی فکرانه با عنوان «مسئولیت روحانیت؛ روحانیون مسئول» را با هدف بازشناسی مسئولیت‌ ها و تکالیف روحانیت در مبارزه با فقر، فساد و تبعیض برگزار می کند.

از جمله محورهای این همایش،بازخوانی اهمیت و نقش تاریخی روحانیت متعهد با تکیه بر اندیشه امام خمینی(ره) در منشور روحانیت، امکان‌ ها و فرصت‌ های روحانیت برای ورود به میدان های مبارزه جدید، موانع و محدودیت ‌های روحانیت برای نقش ‌آفرینی در مبارزه با فقر و فساد و تبعیض عنوان شده است.

بنابر این گزارش، نسبت‌ سنجی میان برخی کنش‌ های اجتماعی روحانیان نوگرا و تکالیف اساسی و ذاتی روحانیت، روحانیت از مسجدمحوری تا کارمندشدگی از دیگر محورهای هفتمین نشست تخصصی فکرانه با عنوان با موضوع «مسئولیت روحانیت؛ روحانیون مسئول» خواهد بود.

حجت الاسلام حسین نقدی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و حسن مولادوست مدرس دانشگاه سخنرانان اصلی این نشست هستند که به طرح موضوعات محوری خواهند پرداخت.

گفتنی است، این نشست امروز شنبه ۱۰ شهریور از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در حسینیه هنر تبریز واقع در خیابان امام خمینی(ره) روبروی مسجد سالار شهیدان، کوی شهید علیپور، کوچه اول شرقی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha