جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه هر کس باید متناسب با فضای شغلی خود خدمتی را به مسجد داشته باشد، گفت: طی سالیان اخیر کارکرد اصلی مساجد به نماز خانه تقلیل یافته است.

حجت‌الاسلام محمد فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، به اهمیت جایگاه مسجد در طول تاریخ بشریت اشاره کرد و گفت: با نگاه به طول تاریخ مشاهده می‌کنید که پیامبر اکرم(ص) مسجد را به‌عنوان ستاد فرماندهی خود قرار داده بودند و تمام مسائل مردم در مساجد پیگیری و دنبال می‌شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد افزود: مدت‌های بسیاری مساجد جایگاه و پایگاه حضور برای رفع مشکلاتشان بود، تا جایی که به‌مرور تمام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره را مساجد دور کردند و به‌نوعی مسجد تنها جایگاه برگزاری نماز جماعت شد.

وی شرایط کنونی و ایجاد مشکلات مختلف در بخش‌های گوناگون را نتیجه دوری از مساجد و از بین رفتن کارکرد اصلی آن دانست و تصریح کرد: امروزه متأسفانه شاهد کارکرد اصلی مساجد نیستیم و فقط به انجام نماز جماعت و مراسم دعاخوانی بسنده می‌کنند.

حجت‌الاسلام فیاضی با بیان اینکه مردم امروزه استفاده‌های بسیاری از مساجد می‌برند ولی خدمت آن‌چنانی برای آن ارائه نمی‌کنند، گفت: این مسئله یک آسیب است و باید هر کس به هر اندازه‌ای که در توان خلاقیت‌های خود را که برای دیگران نیز سودمند است، در مساجد ارائه کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه هر کس به‌تناسب فضای شغلی خود خدمتی را به مسجد داشته باشد، اذعان داشت: با این کار فرد می‌تواند با در اختیار گذاشتن مزایا، خصوصیات و تجربیات خود در هر زمینه شغلی سبب شود تا مردم نیز با فعالیت‌های وی آشنا شده و اگر هم مشکلی داشته باشد، مرتفع سازند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha