شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: شخص مومن و با ایمان در هر مکان و هر زمان خداوند و آخرت را در مقابل دیدگان خود تجسم کند و با این روش از گناهان دور خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، صبح امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: همانا تمامی گفتار و کردار ما در پرونده اعمال مان ثبت می شود و چیزی از قلم هرگز نخواهد افتاد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه اسلام دین عمل است، گفت: بر همین اساس در دین اسلام تاکید فراوانی بر اخلاق، گفتار و کردار انسانها شده است.

وی با اشاره به اینکه در گفتار و کلام اهل بیت علیهم السلام نمونه بسیاری در این باره وجود دارد، تاکید کرد: امام محمد باقر(ع) می فرمایند«[الْمُتَكَلِّمُونَ] ثَلَاثَةٌ سَالِمٌ وَ غَانِمٌ وَ شَاجِبٌ، فَالسَّالِمُ الصَّامِتُ وَ الْغَانِمُ الذَّاكِرُ لِلَّهِ وَ الشَّاجِبُ الَّذِي يَلْفِظُ وَ يَقَعُ فِي النَّاس» گویندگان سه دسته هستند؛ یک دسته به سلامت و یک دسته برنده و یک دسته اندوهگین هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان عنوان کرد: در این حدیث تاکید شده که سالم کسی است که سکوت کند و برنده کسی است که ذکر خدا بگوید و اندوهگین آن است که سخنش بدگویی از مردم باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود بیان داشت: لذا شایسته است که شخص مومن و با ایمان در هر مکان و هر زمان خداوند و آخرت را در مقابل دیدگان خود تجسم کند و با این روش از گناهان دور خواهد ماند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه طلاب باید روش و سیره اهل بیت علیهم السلام را در جامعه نشر دهند، افزود: سیره علمی و عملی رسول خدا (ص) و نیز ائمه اطهار(ع) سرشار از سخنان و گفتاری است که اگر انسان در مسیر و صراط آنها حرکت کند بی شک هرگز دچار مشکل و حزن نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: لذا از طلاب به ویژه مبلغان دینی درخواست داریم که در کار خود همانا سیره زندگی بزرگان دین اسلام را به جامعه یادآوری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha