شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مریم حسن پور

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، ارتقای روحیه معنوی طلاب را در برنامه ریزی های فرهنگی در مدارس علمیه خواهران خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، مریم حسن پور، در نشست هم اندیشی معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران شهرستان یزد در بازدید از بخش های مختلف مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)محمدآباد، فرارسیدن سال تحصیلی 9۸-9۷ را یادآور شد ونسبت به برنامه ریزی امور فرهنگی بر اساس اولویت ها و مناسبت های پیش رو از جمله چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد.

وی ضمن تبریک اعیاد ذی الحجه خصوصا میلاد مسعود امام موسی بن جعفر(ع) افزود: در مورد اهمیت ماه ذی الحجه همین بس که آیات 203 سوره مبارکه بقره و 22 سوره مبارکه حج در مورد «ایام معدودات و ایام تشریق و دهه اول ذی الحجه»را مورد توجه قرار دهیم.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد تأکید کرد: در این روزهای ذی‌الحجه که دعا و تسبیح در مکه سفارش شده ما هم سعی ‎‌کنیم بخشی از روز و شب را تسبیح خداوند بگوییم که یکی ازاین اذکار وارد شده، ذکر امام موسی کاظم(ع)«سبحان العظیم و بحمده استغفرالله» است که این ذکر شامل تعظیم، تحمید و استغفار به شمار می رود.

حسن پور تصریح کرد: در برنامه ریزی و اجرای امور فرهنگی علاوه برداشتن ویژگی‌های اخلاقی و نظم،  داشتن روحیه معنوی نیز امری لازم و ضروری است، زیرا ما با تربیت طلاب سر و کار داریم.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم طلاب خوبی تربیت کنیم لازم است خودمان روحیه معنوی بالا داشته باشیم و تا می توانیم ارتباطمان را با خداوند متعال تقویت کنیم و از او توفیق هدایت و بصیرت بخواهیم .

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مطالعه و برنامه ریزی مناسب بر اساس آیین نامه را خواستار شد.

برپایه این گزارش، پرسش و پاسخ در خصوص طرح خادمیاران رضوی، اعلان برنامه های محتوایی حوزه علمیه خواهران به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی  به سایر ارگان ها  و ادارات به ویژه آموزش و پرورش برای بهره مندی  ازحضور مبلغان در مدارس دخترانه، برگزاری نشست های ماهانه ویژه معاونان محترم فرهنگی مدارس علمیه با حضور اساتید و فعالان فرهنگی شهر یزد با موضوعات اولویت بندی شده، پیگیری میزان ساعات فرهنگی در نظام آموزشی در سال تحصیلی جدید از اهم موضوعات و مصوبات این جلسه به شمار می رود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha