پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
موسی بن جعفر(ع)

حوزه/ کارشناس مذهبی یکی از افتخارات ایرانیان را حضور امامزادگان واجب التعظیم از فرزندان بلافصل امام موسی بن جعفر(ع) از جمله امام رضا(ع)، احمد بن موسی(ع) شاهچراغ در شیراز، حضرت معصومه(س)و بهره مندی از فیوضات فرزندان ایشان برشمرد.

حجت الاسلام ابوالقاسم دهقان چناری به مناسبت میلاد پربرکت امام موسی کاظم(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، اظهار داشت: وجود نازنین موسی بن جعفر(ع) به باب الحوائج یعنی« در حاجت» مشهور است و اخلاق حضرت طوری بود که هر کس به دیدار ایشان می رفت و مشکلی داشت دست خالی بر نمی گشت.

این مبلغ دینی تصریح کرد: حضرت در محل سکونت خود و حتی در خفقان حکومت های ظالم هم به در راه ماندگان و گرفتاران کمک می کردند و شیعیان از بیانات و توصیه های ایشان بهره مند می شدند و اگر فقیری به دیدار ایشان می رفت دیگر تا پایان عمر فقر به سراغ او نمی آمد.

حجت الاسلام دهقان چناری تأکید کرد: حضرت از بیکاری به شدت ناراحت می شدند و اینگونه نبود که به افراد بیکار کمک کنند بلکه افراد دارای گرفتاری های خاص که تنها حل گرفتاری آنان در دوران مظلومیت شیعیان از عهده امام برمی آمد به سراغ ایشان می رفتند.

وی به مظلومیت دوران امامت و زندگانی امام موسی الکاظم(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان زندان های متعدد و شکنجه های بسیاری را متحمل شدند و به شهادت رسیدند و در دورانی که دشمنان اسلام و مشرکان به دنبال نابودی اسلام و حتی نابودی شیعیان و اهل بیت(علیهم السلام) بودند؛ که یکی از اقدامات و برکات عمر امام موسی بن جعفر(ع) افزایش تعداد فرزندان ایشان بود.

کارشناس مذهبی ادامه داد: یکی از افتخارات بزرگ و معنوی ایرانیان بهره مندی از فیوضات وجود فرزندان امام موسی کاظم(ع)، بقاع متبرکه نوادگان امام کاظم(ع) به ویژه فرزندان بلافصل ایشان از جمله حضرت احمدبن موسی(ع)، سیدمحمد عابد، سیدعلاءالدین حسین(ع) در شیراز و حضرت معصومه(س) در قم هستند و گل سرسبد فرزندان ایشان در ایران حضرت رضا(ع) به شمار می رود.

حجت الاسلام دهقان چناری ابراز کرد: افراد و زائران حرم رضوی که از حضرت درخواست زیارت عتبات عالیات و زیارت پدر بزرگوار و فرزند امام رضا را داشته اند دست خالی برنگشته اند و در بین ایرانیان مشهور است که توفیق زیارت امام حسین(ع) را از امام رضا(ع) طلب می کنند و حتی فضای معنوی حرم موسی الکاظم(ع) در کاظمین شمیم حرم رضوی استشمام می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: همه حاجت مندان و زائران حرم رضوی و همه متوسلان به ائمه اطهار(علیهم السلام) به ویژه امام موسی بن جعفر(ع) دست پر از محضر ملکوتی این امامان همام بازگردند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha