سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
پورمحمدی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش خطیر مداحان و شاعران وخادمان اهل بیت(ع) گفت: پرهیز از طرح مسائل شبهه انگیز و اختلاف افکنانه در ایام محرم در هیئات مذهبی باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی امام جمعه مراغه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، تصریح کرد: رعایت شئونات اسلامی از جمله حجاب، مراعات نظم، احترام به فرایض دینی و اقامه نماز و نیز پرهیز از طرح مسائل شبهه انگیز و اختلاف افکنانه در این ایام باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: رعایت موازین اخلاقی و اسلامی در آیین های عزاداری، احترام به ساحت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت در ایام سوگواری حسینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در ماه محرم باید تلاش کنیم که معرفت و آگاهی مردم نسبت به امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی را بیشتر کنیم به طوری که عزاداری امام حسین در شان ایشان باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری برنامه های دهه محرم باعث افزایش معرفت دینی عزاداران حسینی شود، اذعان داشت: برخی روحانیون و مداحان و نوحه خوانان باید از گفتن اشعار و سخنان سطحی و بی پایه و اساس پرهیز کنند و به جای آن تلاش کنند تا مراسم محرم با خروجی مناسبی همراه باشد.

عضو شورایعالی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: پیرغلامان و مداحان دربار امام حسین(ع) با تاسی از حضرت زینب و امام سجاد(ع) در بیان اهداف عاشورا و ذکر مصیبت اهل بیت تلاش می کنند.

خشم اسلام آمریکایی از نفوذ تفکر شیعی در جهان

امام جمعه مراغه در ادامه با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم امسال عنوان کرد: الگوگیری از مکتب سرخ عاشورا و وجود رهبری آگاه و شجاع موجب پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: امروز نیز مدافعان حرم و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی ادامه دهندگان راه شهدای کربلا هستند که ضمن دفاع از ناموس اهل بیت(ع) از مرزهای کشورمان حفاظت می کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که غرب از نفوذ تفکر شیعی در جهان هراسان است، گفت: انقلاب اسلامی ایران با تأسی از آموزه های مکتب حسینی منشأ بیداری اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: اگر امروز شاهد جنایت‌ های تروریست‌ های تکفیری، سعودی و صهیونیستی در عراق، سوریه، یمن و دیگر کشورهای اسلامی هستیم، نشان دهنده خشم اسلام آمریکایی از نفوذ تفکر شیعی در میان مسلمانان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به تداوم عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت تا قیام قیامت خاطرنشان کرد: نگاهی به تاریخ نشان می دهد که دشمنان اهل بیت(ع) در هر زمان خواسته‌ اند با روش های مختلف یاد و نام ائمه اطهار(ع) در اذهان مردم جهان فراموش شود، اما آتش عشق به سیدالشهدا(ع) روز به روز شعله‌ ور تر شده است.

امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه عزاداران حسینی باید با پرهیز از افراط و تفریط و تنها با معرفت و در شأن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به عرض ارادت و سوگواری بپردازند، افزود: اگر عزاداری برای مصائب خاندان رسول الله(ص) بدون معرفت و بصیرت باشد، خروجی ایده‌ آل در زندگی افراد نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha