پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ یکی از مهمترین ابزار ایجاد آمادگی عمومی، برای ظهور امام مهدی (ع) پیروی از ولایت فقیه در پرتوی بصیرت همگانی در جوامع اسلامی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، خانم رثایی استاد حوزه خواهران مشهد در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری گفت: با توجه به این که یکی از برنامه های مهم دین اسلام ایجاد اخوت و برادری میان مسلمین است؛ لذا ما طلاب حوزه های علمیه به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید در سایه ولایت در احیاء این امر مهم تلاش نمائیم.

وی داد: یکی از مهمترین ابزار ایجاد آمادگی عمومی، برای ظهور امام مهدی علیه السلام پیروی از ولایت فقیه در پرتوی بصیرت همگانی در جوامع اسلامی است.

استاد حوزه در ادامه با اشاره به اینکه عدم بصیرت مردم، امام علی(ع) را خانه نشین کرد؛ گفت: تلاش برای آگاهی دادن، توسل و توکل موجب بصیرت می شود که لفظ بصیرت از نظر لغوی به معنای بینایی و در اصطلاح به بینایی قلب و درک و فهم عمیق مسائل گفته می شود.

وی افزود:  بصیر فردی است كه نسبت به مسائل اجتماعی، سیاسی، معنوی و غیره، از بینش عمیق و صحیحی برخوردار باشد که به وسیله آن بتواند حق و باطل را از هم تمییز و در هنگام بحران و فتنه، راه حق و سعادت را تشخیص داده و طبق آن حركت كند.

رثائی تصریح کرد: با توجه به این که ائمه اطهار (علیهم السلام) از هر فرصتی برای نشر معارف الهی بهره برده و تمام معارف را از فیلتر امامت می گذراندند، ما نیز به عنوان سربازان این مکتب باید پیرو راه انها بوده و در همه مسائل به ولایت متوسل شده و مطیع امر ولی زمانمان باشیم

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان، جلوه های دنیوی، وسوسه های شیطانی و تمایلات نفسانی را  سه دشمن معنوی دانسته و خاطرنشان کرد: خطرناک ترین نوع دشمن، تمایلات نفسانی و هواپرستی بوده که نتیجه اش انحراف از مسیر درست است؛ بنابراین برای اینکه به رنگ الهی درآمده و به وظایفمان به درستی عمل کنیم باید از تمام هوس¬های شیطانی و نفسانی که سرچشمه ی غفلت وبی بصریتی است، دوری نمائیم.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha