جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم با اشاره به شکست آمریکا در سوریه گفت: دولتمردان بی وجدان و بی اخلاق آمریکا امروز هم‌پیمان عربستان شده اند، اما فردا عربستان اولین ضربه را از همین آمریکا خواهد خورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان، در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان مرکز آموزشی آفاق در نبطیه و در حضور شخصیت ها و فعالان سیاسی ، فرهنگی ، آموزشی،   علمی  و خانواده های دانشجویان گفت: شرط های آمریکا برای ارائه راه حل در سوریه کاملا بی معنا است، زیرا کسی که پیروز شده حق دارد شرط تعیین کند؛ اما طرف بازنده حق تعیین شرط ندارد و از این رو آمریکا این حق را ندارد که بخواهد ایران و حزب الله از سوریه خارج شوند و همچنین حق ندارد درباره امنیت سوریه نیز تعیین شرط کنند، زیرا آمریکا و هم پیمانانش شکست خورده اند و البته اوضاع کنونی هم به زودی تغییر می کند و این نیاز به اندکی صبر دارد و البته نسبت به گذشته هم ما توانسته ایم سوریه را از آنچه دشمنان می خواستند نابود کنند به کشور پیروزی ها تبدیل کنیم و ابرهای سیاه را از آسمان سوریه کنار بزنیم و این پیروزی ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تمام گروه های که به آمریکا دل بسته اند باید در این رابطه خود تجدید نظر کنند، زیرا  آمریکا بزرگ ترین دروغگوی جهان و شیطان و فریبکار بزرگ است که دومی ندارد و بزرگ ترین خیانتکار جهان نیز هست که هیچ ارزشی برای جان کودکان و زنان قائل نیست همان طور که در یمن نیز شاهد جنایت های آنها هستیم.

عضو ارشد حزب الله گفت: شما کجا سراغ دارید که آمریکا پیمانی با یکی از کشورهای جهان بسته و به آن پایبند مانده باشد؟ و ما بر این باوریم که آمریکا به زودی شکست خواهد خورد، زیرا ظلم می کند و قاعده این است که گرچه ظالم روز کوتاهی دارد، اما در نهایت این صاحب حق است که پیروز می شود.

وی ادامه داد: دولتمردان بی وجدان و بی اخلاق آمریکا امروز هم‌پیمان عربستان شده اند، اما فردا عربستان اولین ضربه را از همین آمریکا خواهد خورد.

شیخ نعیم قاسم گفت: اگر عده ای هستند که گمان می کنند قرارداد قرن ترامپ تاثیری دارد و قدس به اسرائیل تعلق گرفته و بازگشت آوارگان منتفی شده و اوضاع فلسطین دیگر عادی خواهد بود، به آنها می گویم که اوضاع آن طور که شما خیال می کنید نخواهد بود، زیرا مجاهدان اهل مقاومت در فلسطین هستند که زیر باز این قرارداد نمی روند.

معاون دبیرکل حزب الله در مورد اوضاع لبنان نیز گفت: تشکیل دولت ضرورت سیاسی و اقتصادی مرحله کنونی لبنان است و با توجه به وضعیتی که مردم دارند وقت تنگ است و باید این اوضاع با تشکیل دولت خاتمه یابد و اگر برخی گمان می کنند ربط دادن تاخیر در تشکیل حکومت به بحران‌های خارجی و منطقه ای سودی برای آنها دارد، ما به آنها می گوییم که این تاخیر فقط منجر به خرابی و رکود بیشر می شود و اگر برخی بر این باورند که با داشتن موقعیتی در دولت کنونی می‌توانند رئیس جمهور آینده لبنان شوند، آنها هم دچار توهم شده اند، زیرا در لبنان هیچ‌گاه ریاست جمهوری مرتبط با دولت نبوده و ریاست جمهوری مسیر دیگری دارد که در موقع خود انتخاب می شود پس به شخصیت های سیاسی می گوییم که وقت را برای رسیدن به آرزوهای بی اساس خود از دست ندهید.

شیخ نعیم قاسم در مورد ژیم صهیونیستی نیز گفت: امروز برای همه روشن شده است که اسرائیل نمی تواند به لبنان حمله کند و دوران این کارها برای آنها سپری شده، زیرا در گذشته اسرائیل هرزمان که می خواست به لبنان حمله می کرد و به اهداف خود می رسید، اما امروز صهیونیست ها به خوبی می داند که جنگ با لبنان برای آنها زیانبار است و به همین خاطر دائما در حال کمین هستند و جرات حمله ندارند، زیرا مقاومت همیشه آماده پاسخگویی و دفاع و مبارزه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha