چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عابدی مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان اینکه امروز شرایط حساس تر از زمان دفاع مقدس است، گفت: آثار جنگ در دوران دفاع مقدس مشخص بود، اما اکنون چنین نیست و اگر مظاهر بدحجابی در جامعه دیده می شود تلفات همین جنگ نرم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین عابدی، روز گذشته در آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حوزه علمیه استان فارس که با حضور حجت الاسلام والمسلمین، غفوری، قائم مدیر مقام حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام والمسلمین دژکام، امام جمعه شیراز و آیت الله دستغیب، عضو مجلس خبرگان رهبری در شیراز برگزار شد، به فعالیت های  مدیریت حوزه استان اشاره و تصریح کرد: ۵۲ هزار جلد کتاب در سال گذشته به حوزه ها تحویل داده شده است که باید از معاونت پژوهش تشکر کرد، همچنین حدود ۱۰۰ استاد اخلاق به طور متوسط روزانه ۷ ساعت مشغول فعالیت در حوزه ها بوده اند.

وی، دوره میثاق طلبگی با حضور بیش از بیش از ۳۰۰ طلبه، دوره تربیت مربی و برگزاری طرح حباب المتین در سه منطقه از استان نیز را از دیگر فعالیت ها دانست و خاطرنشان کرد: ۵۲ مدرسه امین و همچنین ۲۴۷ روحانی مبلغ طرح هجرت نیز در سطح استان فعالیت می کنند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس به مسائل  اقتصادی جامعه اشاره و تصریح کرد: حوزه های علمیه مرکب تشعشع ارزش ها است، این طور نیست که فردی بگوید من طلبه ام و به مسائل اقتصادی و ... کاری ندارم، در واقع جامعه بدون امام، جامعه ای بدون راهنما است، بنابراین حوزه ها می توانند در همه امور هدایتگری داشته باشند.

لزوم انس طلاب با قرآن و اهل بیت(ع)

حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، امام جمعه شیراز هم در این مراسم ترویج آیات الهی در جامعه و حوزه های علمیه را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: آیات الهی باید برای نسل جوان تلاوت شود و نیز آن را ترویج کرد چرا که بر اساس این آیات فعالیت های مطلوبی در آینده صورت خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: باید ورودی های جدید حوزه های علمیه را مکلف به قرائت قرآن کریم و تجوید کرد، چرا که از این راه باید به کرسی های بین المللی برسیم و نیز می توانیم برنامه ریزی های مطلوبی را برای خود و آینده داشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha