شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به تحصیل دو هزار و ۵۰۰ طلبه در ۱۶ مدرسه علمیه استان در سال تحصیلی جدید، گفت: امسال ۱۵۵ استاد اعزامی و حق‌التدریسی، متکفل تدریس طلاب در مدارس علمیه خراسان شمالی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشستی با شماری از مسئولان استانی، با اشاره به وضعیت علمی و آموزشی حوزه علمیه استان، اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان شمالی سابقه دیرینه‌ای در بحث پرورش عالم و بزرگان حوزوی دارد.

وی با بیان اینکه سفر رهبر معظم انقلاب به استان در مهرماه سال 91 نقطه عطفی در تاریخ حوزه علمیه استان بود، افزود: بعد از سفر رهبری، حوزه علمیه خراسان شمالی چه به لحاظ زیرساخت و چه به لحاظ کیفی رشد عالی داشته است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: قبل از سفر رهبری به خراسان شمالی بیشتر مدارس علمیه ما امانی نشین و اجاری بود، اما بعد از سفر رهبری احداث 16 پروژه ساختمانی مربوط به حوزه علمیه در خراسان شمالی انجام شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال تحصیلی پیش رو دو هزار و 500 طلبه در حال تحصیل در 16 مدرسه علمیه شامل شش مدرسه علمیه خواهران و 10 مدرسه علمیه برادران به فراگیری علوم دینی مشغول می‌شوند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین در سال تحصیلی جدید 155 استاد حوزه داریم که متکفل امور تدریس هستند، البته این رقم غیر از مدیران و مسئولان فرهنگی و آموزشی مدارس علمیه است.

به گفته وی در سال تحصیلی گذشته میانگین معدل آموزشی طلاب استان 16 بوده که در بین مدارس علمیه خراسان معدل قابل قبولی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه همچنین 150 طلبه مبلغ طرح هجرت و مشاوران مذهبی در مدارس و روستاها فعالیت می‌کنند، افزود: در این راستا کارگاه‌های آموزشی ویژه مبلغان و ارتقای مهارت‌های تبلیغی در حوزه علمیه استان برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha