پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمد رضایی

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: اگر طلبه ما علاوه بر مسائل دینی، بر مسائل امدادی هم تسلط یابد می‌تواند نقش ویژه‌ای در کاهش آلام حادثه دیدگان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد رضایی، عصر روز گذشته در دیدار مسئولان هلال احمر با مدیر و مسئولان حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: امام موسی کاظم(ع) در روایتی می‌فرمایند: مثل دنیا همچون آب دریا است که شور است و تشنه هر چه از آن بنوشد تشنه‌تر می‌شود تا اینکه او را می‌کشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: در آیات قرآن هم خداوند در هیچ کجا نفرموده برای به دست آوردن مال و پست و مقام از هم سبقت بگیرید اما در امور خیر امر به سبقت می‌کند.

حجت‌الاسلام رضایی اضافه کرد: خیر در دو چیز خلاصه می‌شود؛ خیر فردی و نفع شخصی و خیر جمعی و اجتماعی و خیر به دیگران که آیات و روایات نشان می‌دهد کمک کردن به دیگران و گره‌گشایی از کار مردم در رأس امور خیر قرار گرفته است، بنابراین خیر به دیگران ارزش زیادی دارد و در هلال احمر هم خدمت به دیگران در رأس قرار دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در ادامه با اشاره به زمینه‌های تقویت همکاری هلال احمر و حوزه علمیه، افزود: به دنبال این هستیم مباحث دینی را در قالب‌های جدید ارائه دهیم که در این راستا غنچه‌های هلال فرصت مناسبی برای فعالیت تبلیغی روحانیان هستند.

وی ادامه داد: البته در هلال احمر از غنچه‌های هلال گرفته تا کانون‌های دانشجویی برنامه فرهنگی مختلفی را برگزار می‌کنیم که روحانیان می‌توانند در راستای کیفیت‌بخشی بیشتر به این برنامه‌ها مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به ضرورت افزایش شمار کانون‌های طلاب در هلال احمر استان، اظهار کرد: هدف از فعالیت کانون طلاب در هلال احمر امدادرسانی با مشارکت و فعالیت طلاب است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر طلبه ما علاوه بر مسائل دینی، بر مسائل امدادی هم تسلط یابد می‌تواند نقش ویژه‌ای در کاهش آلام حادثه دیدگان داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha