جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به مؤانست بین فعالیت‌های فرهنگی حوزه علمیه و برنامه‌های هلال احمر، از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه علمیه و هلال احمر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، در دیدار با مدیرعامل و مسئولان هلال احمر خراسان شمالی، اظهار کرد: فعالیت نیروی هلال احمر از مصادیق عمل به آیه «تعاونوا علی البرّ و التّقوی» است.

وی با بیان اینکه هلال احمر از نهادهای طلایه‌دار تعاون است، افزود: با توجه به آموزه‌های اسلامی فعالیت در این نهاد ارزش والایی دارد، زیرا مقوله خدمت در اسلام جایگاه ویژه‌ای داشته و خدمت به مردم در روایات فراوانی تأکید شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: خدمت به مردم به‌اندازه‌ای اهمیت دارد که خداوند خطاب به حضرت موسی(ع) می‌فرماید: اگر من جای خلق بودم خدمت به مردم اولویت کار من بود.

وی ادامه داد: در این زمینه رسول اکرم(ص) می‌فرماید خدمت به خلق از هزار عمره ثواب بیشتری دارد و امام حسن(ع) هم اعتکاف را رها کرد و به دنبال کار بنده خدا رفت، زیرا ثواب خدمت به خلق بیشتر است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به خدمات امداد روانی هلال احمر در سوانح و حوادث غیرمترقبه، اظهار کرد: در بحث کمک روانی روایت داریم وقتی به تعزیه کسی رفتید خود را به صاحب عزا نشان دهید زیرا حضور شما او را از لحاظ روانی آرام می‌کند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه درباره امداد معنوی و روانی روایات زیادی آمده است، گفت: اگر با این زاویه به فعالیت‌های هلال احمر نگاه کنیم، با توجه به اینکه هلال احمر از نگاه تخصصی به بحث امداد روانی ورود کرده، حوزه‌های علمیه و روحانیان می‌توانند در این راستا مشارکت ویژه‌ای در فعالیت‌های امدادی هلال احمر داشته باشند.

وی تصریح کرد: بین فعالیت‌های هلال احمر ازجمله راهنمایی مسافران و امدادرسانی به مجروحان حوادث و فعالیت‌های تبلیغی حوزویان در مناطق محروم مؤانست مناسبی وجود دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: مؤانست بین فعالیت‌های فرهنگی حوزه علمیه و برنامه‌های هلال احمر، زمینه را برای تقویت همکاری بین حوزه علمیه و هلال احمر استان فراهم می‌کند.

وی افزود: این دو نهاد در هدف و رسالت فرهنگی به هم نزدیک هستند، ازاین‌رو امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای زمینه ارتقای همکاری بین حوزه علمیه و هلال احمر استان فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha