پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خدری بوشهر

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: حوزه ‌های علمیه از گذشته تاکنون در فرهنگ و جامعه حضور داشته و نقش آفرین بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیّر به نقش آفرینی حوزه های علمیه بر فرهنگ جامعه اشاره کرد و گفت: به سبب اعتمادی که مردم به حوزه های علمیه دارند و نیز بنیه بالای دینی جامعه اسلامی، مردم اعتماد برای قشر روحانی قائل هستند و همواره آنها را مورد تکریم و احترام قرار می دهند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه حوزه ‌های علمیه از گذشته تاکنون در فرهنگ و جامعه حضور داشته و نقش آفرین بوده اند به بیان ویژگی های طلبگی و الزامات آن و اهمیت سربازی امام زمان(عج) پرداخت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 750 طلبه در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید تعداد 40 طلبه پذیرش شدند که با احتساب این طلاب تعداد طلاب مدارس علمیه استان به 750 نفر رسیده است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه تمام دوره های تحصیلی حوزوی در استان بوشهر تدریس می شود ابراز داشت: در حال حاضر در حوزه علمیه استان از سطح یک تا درس خارج تدریس می شود و دیگر نیازی نیست که طلبه برای گذراندن ادامه تحصیل خود به شهرهای دیگر برود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر  افزود: بر اساس رهنمود و دستورالعمل شورای عالی حوزه‌های علمیه و مدیریت حوزه‌های علمیه کشور کیفیت بخشی به حوزه‌هاست که باید مدارس از نظر علمی و تربیتی بیشتری توجه کنند.

در ابتدای این مراسم نیز حجت الاسلام ابراهیم بحرانی مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر به بیان عملکرد مدرسه علمیه در سال گذشته پرداخت و گفت: خوشبختانه امسال ضمن گذراندن شش سال تحصیلی و فارغ التحصیلی تعدادی از طلاب سال جدید با نگاه به کیفی سازی بهتر از لحاظ علمی و آموزشی و تهذیبی دروس را شروع کردیم و امیدواریم مجموعه مدیریت حوزه علمیه استان نیز همچنان که در گذشته به ما کمک کردند در رسیدن به این هدف مهم ما را کمک کنند .

مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر حضور طلاب معمم در ادارات دولتی و مدارس آموزش و پرورش جهت اقامه نماز جماعت و بیان مسائل احکام و مسائل معنوی را یکی از برکات مدرسه علمیه دیر دانست.

حجت الاسلام بحرانی همچنین ارتباط با مردم به خصوص کمک به محرومین را در قالب اردوهای جهادی یکی از فعالیتهای مدرسه علمیه دیر بیان کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha