چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دولت ایالات متحده با مسلمانان مانند «شهروند درجه دو» برخورد می کند

حوزه/ شورای روابط اسلامی آمریکایی با تنظیم شکایت‌نامه‌ای از «اف بی آی»، گمرک، حفاظت مرزی و دیگر ادارات فدرال در این کشور شکایت کرده که آن ها با شهروندان مسلمان مانند «شهروند درجه دو» برخورد می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه» شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» بزرگترین نهاد رسیدگی به حقوق مندنی مسلمانان در ایالات متحده، از «اف بی آی»، سازمان گمرک، حفاظت مرزی و دیگر ادارات فدرال در این کشور شکایت کرده و مدعی شده که این سازمان های دولتی با شهروندان مسلمان، مانند «شهروند درجه دو» برخورد می کنند.

در این شکایت نامه، این نهادهای دولتی آمریکایی متهم شده اند که مسلمانان را در «فهرست های سیاه» قرار داده، آنان را تحت نظر قرار می گیرند، کودکان مسلمان را از خانواده هایشان جدا می کنند، شهروندان مسلمان را از فرصت های شغلی محروم ساخته، مسلمانان را در سفرهای هوایی مورد آزار و اذیت قرار داده و وضعیت مهاجرت آنان را به تاخیر می اندازند.

زینب آرین، یکی از نویسندگان گزارش اخیر «اسلام هراسی» شورای کایر در این باره گفت: مسافران مسلمان اغلب در فرودگاه ها مورد تفتیش و بازجویی های متعدد قرار می گیرند و از آن های سئوالات مذهبی بی ربط پرسیده می شود.

آرین پرسش های دینی بی دلیل از مسلمانان توسط پرسنل امنیتی را سوءاستفاده از قدرت در آمریکا دانسته و آن را غیرقانونی خطاب کرد.

وی افزود: از مسلمانان پرسیده می شود که آیا به مسجد می روند؟ آیا هیچ فرد تندرویی را می شناسند؟ درباره افراد و شخصیت های دینی چه نظراتی دارند؟ و ... غیره. چنین نظراتی مسلمانان را در رابطه با آزادی های مذهبی شان نگران کرده و مرعوب می سازد.

به گفته آرین، «هدف قرار دادن مسلمانان» از جاسوسی درباره رفت و آمد آن ها به مساجد، خانه ها و محل کارشان تا پرس و جو از باورهای دینی و شبکه  های اجتماعی را شامل می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha