جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تنگه ابوقریب

حوزه/ منتقد و کارشناس حوزوی سینما و تلویزیون ایران گفت: حقیقتاً فیلم خوب "تنگه ابوقریب" در بازنمایی بخشی از واقعیت های دفاع مقدس، موفق و درخشان عمل کرده است.

حجت الاسلام سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اکران این فیلم سینمایی در سینماهای سراسر کشور و استقبال نسبتاً خوب مردم از آن ابراز داشت: بهرام توکلی، کارگردان این فیلم هر چند که تاکنون فیلم دفاع مقدسی نساخته اما با حمایت های سازمان اوج و تهیه کنندگی سعید ملکان ، اثری ارزشمند را تولید کرده که به نظر بنده تا حدود زیادی توانسته با مخاطبان سینما از اقشار مختلف ارتباط برقرار کند.

وی افزود: تنگه ابوقریب چه در زمینه فرم و ساختار سینمایی و چه در بحث محتوا ، فیلمی است قابل توجه و ارزشمند که در عین این که چندان شخصیت محور و حتی ماجرا محور نیست توانسته مردم و نسل جوان را با بخشی مهم از تاریخ دفاع مقدس کشورمان آشنا کند و از این حیث باید از سازندگان این اثر تقدیر و تشکر کرد.

این کارشناس و تحلیلگر سینما همچنین گفت: فیلم تنگه ابوقریب به ویژه در زمینه جلوه های ویژه میدانی ، ابعاد فنی و نیز فیلمبرداری یک اثر شاخص و ممتاز به شمار می رود که بازیگران اصلی آن نیز انصافاً تحت هدایت کارگردان، بازی خوب و قابل باوری از خود ارایه داده اند.

وی اضافه کرد: یکی از نکات بسیار مهم و مثبت فیلم این است که در آن نه یک نفر و دو نفر بلکه همه اعضای گردان عمار، شخصیت و قهرمان اصلی قصه هستند و به خصوص از حیث میزانسن، این فیلم برخلاف بسیاری از فیلم های دفاع مقدسی، به واقعیت نزدیک تر است.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha