چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام جزایری ، مسئول پژوهش مؤسسه طلیعه داران ظهور اهواز

حوزه/ هم‌زمان با آغاز فعالیت موسسه طلیعه‌داران ظهور در سال ۸۹ به دلیل احساس نیاز به امر تولید محتوا و تحقیق و پژوهش در کار فرهنگی و اهمیت این امر در یک مجموعه فرهنگی و تربیتی، مجموعه طلیعه‌داران ظهور تصمیم به راه‌اندازی معاونت پژوهش گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به بهانه معرفی جدیدترین کتاب معاونت پژوهش موسسه فرهنگی تربیتی طلیعه‌داران ظهور با عنوان «مدح و مداحی» گفتگوی کوتاهی با حجت‌الاسلام جزایری، معاون پژوهش مؤسسه طلیعه داران ظهور، انجام شد و از حال و هوای این روزهای معاونت پژوهش از او پرسیدیم

از چه زمانی فعالیت رسمی معاونت پژوهش آغاز شد؟

هم‌زمان با آغاز فعالیت موسسه طلیعه‌داران ظهور در سال ۸۹ به دلیل احساس نیاز به امر تولید محتوا و تحقیق و پژوهش در کار فرهنگی و اهمیت این امر در یک مجموعه فرهنگی و تربیتی، مجموعه طلیعه‌داران ظهور تصمیم به راه‌اندازی معاونت پژوهش نمود.

بخش‌هایی از فعالیت‌های معاونت پژوهش را معرفی کنید؟

حوزه فعالیت معاونت پژوهش به‌طورکلی به دو بخش فعالیت درون مجموعه و فعالیت‌های برون مجموعه‌ای تقسیم می‌شود.

از جمله فعالیت‌های درون مجموعه‌ای که تأمین نیاز پژوهشی مجموعه و همچنین کمک به تولید فکر ایده پردازی است، معاونت پژوهش موسسه طلیعه‌داران ظهور  اقدام به پیش‌نویس سه طرح تربیتی خود (طرح بچه‌های بهشت، طرح انصار المهدی(عج)، طرح شهید بهشتی) نمود.

که نتیجه این امر منجر به چاپ دو کتاب از این سه طرح شد که شامل کتاب طرح بچه‌های بهشت که ویژه سنین ۱۲ تا ۱۴ سال و طرح انصار المهدی(ع) که ویژه ۱۵ تا ۱۸ سال می‌باشد.

و همچنین ۱۵ عنوان جزوه آموزش مرتبط با این دو طرح هست که در دسترس مجموعه‌ها و افراد در سطح کشور قرار گرفت که در همان ابتدای چاپ این دو کتاب و جزوات آموزشی  با استقبال خوبی مواجه شد.

کتاب سوم از این مجموعه که ویژه طلاب و دانشجویان هست در مرحله ویرایش و اصلاح توسط معاونت پژوهش و مسئول موسسه طلیعه‌داران ظهور می‌باشد. که ان شاءالله تا پایان امسال کار ویرایش آن به اتمام می‌رسد.

کمی بیشتر در مورد فعالیت‌های برون مجموعه‌ای، معاونت پژوهش توضیح دهید

اگر به‌طور منصفانه به قضیه نگاه کنیم آسیب در جامعه ما هست، ما نمی‌خواهیم بگوییم که می‌توانیم تمام نیازها را برطرف کنیم، اما می‌خواهیم بخشی از این نیازها را برطرف کنیم.

ازجمله فعالیت‌های ما در این زمینه تولید یک جزو «عید حضور» برای انتخابات سال ۹۵ ویژه روحانیون و مبلغین بود. که در شمار بالا  در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. این جزوه هم به دلیل اینکه از سطح کیفی و کمی مناسبی برخوردار بود با استقبال خوبی مواجه شد.

از دیگر کارهای که در این زمینه در حال انجام می‌باشد می‌توان به کتاب محله اسلامی ما که به بیان اهمیت مسجد در محله، رسالت و مأموریت ما در محله، معرفی یک نظام و چهارچوب از فعالیت‌های یک مسجد در محله می‌پردازد.

درباره کتاب مدح و مداحی هم توضیحاتی ارائه دهید

محصولی که در حال حاضر کارهای ویرایش نهایی انجام و در نهایت به چاپ رسیده است. کتاب ویژه محرم و مداحان هست با عنوان «مدح و مداحی» می‌باشد.

این کتاب برگرفته از صحبت‌های مقام معظم رهبری است که در سه بخش ضرورت و اهمیت مداحی و ویژگی مداح و باید و نبایدهای منبر مداحی و روضه‌خوانی می‌باشد.

کلام آخر

کار در عرصه پژوهش و تحقیق زیاد است، ولی متأسفانه تعداد نیروی انسانی پایین می‌باشد. معاونت پژوهش موسسه طلیعه‌داران ظهور از تمامی کسانی که توانایی و یا علاقه‌مند به فعالیت در زمینه تحقیق، پیاده کردن صوت سخنرانی و یا ایده پردازی و …. می‌باشند دعوت به همکاری می‌نماید.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha