سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
درس طلاب

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان از جذب ۱۶۰ طلبه جدید در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدیدآمار طلاب لرستان به حدود یک هزار و ۵۰۰ طلبه خواهد رسید.

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه هم اکنون دوره تثییت در مدارس علمیه استان لرستان به اتمام رسیده، گفت: با اتمام این دوره و انجام گزینش های نهایی، پذیرفته شدگان نهایی جذب مدارس علمیه استان لرستان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون قریب به یک هزارو 300 طلبه در مدارس علمیه تحت پوشش استان لرستان مشغول فراگیری علوم حوزه هستند، افزود: با پذیرش 160 طلبه در سال تحصیلی جدید آمار طلاب مدارس علمیه لرستان به قریب یک هزار و 500 طلبه خواهد رسید .

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه امسال تلاش شده است تا افراد مومن انقلابی و مستعد جذب حوزه های علمیه شوند، بیان داشت: با پذیرش طلابی مومن، باانگیزه و مستعد می توان شاهد رشد و شکوفایی تهذیبی و علمیی در حوزه های علمیه باشیم .

حجت السلام موسوی در پایان با بیان اینکه امسال بنابر آیین نامه های تحصیلی، تقویم شناور تعداد روزهای تحصیلی ارائه شده است، خاطر نشان کرد: مدارس علمیه موظفند برای تحصیل سطح یک حوزه تعداد 184 روز و برای سطح 2 نیز 170 روز تحصیلی را بگذرانند، لذا مدیران و اساتید مدارس می توانند بنابر تقویم آموزشی این تعداد روز تحصیلی را در یک بازه زمانی انتخاب نمایند و طلاب در این بازه زمانی مشغول فراگیری علوم حوزه شوند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha