چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عمامه گذاری طلاب اهوازی در جشن ولایت

حوزه/ ۲۰ نفر از طلاب مدارس علمیه خوزستان توسط آیت الله موسوی جزایری، به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

حجت الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از تلبس ۲۰ طلبه خوزستانی، توسط آیت الله موسوی جزایری در اهواز خبرداد و گفت: این افراد از مدارس علمیه امام خمینی(ره) و امیرالمؤمنین(ع) اهواز و شهرستان‌های رامهرمز، باغملک، ایذه و بهبهان بودند.

وی با بیان اینکه کلیه طلاب ملبس شده، پیش از شرکت در جشن عمامه گذاری، مجوزهای لازم از سوی معاونت تهذیب و امور صیانتی حوزه علمیه خوزستان را دریافت کرده بودند، گفت: هر طلبه‌ای که زمان ملبس شدن آن فرا رسیده باشد، لازم است یک سری مراحل و دوره‌های آموزشی را طی کند تا مجوزهای لازم جهت دریافت حکم تلبس برای او صادر شود.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به مراحل دریافت اخذ مجوز تلبس، اظهارداشت: شرکت در دوره و گذراندن آزمون‌های تلبس، دو مرحله مهم از سلسله مراحل کسب مجوز تلبس در حوزه علمیه خوزستان می‌باشد.

حجت الاسلام منصوری، با تأکید بر اینکه معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان، اهتمام ویژه‌ای در برگزاری دوره‌های تلبس دارد، گفت: از آنجایی که یک روحانی، نماد حوزه علمیه است؛ معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با جدیت دوره‌های تلبس طلاب واجد شرایط را برگزار و هر طلبه‌ای که نتواند در آزمون پایانی این دوره‌ها نمرات لازم را کسب کند، مجوز حکم تلبس را دریافت نمی‌کند.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha