جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلاب شهرستان کنگان

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان صبح امروز با حضور طلاب و مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان، گفت: حوزه های علمیه خدمات زیادی را برای جوامع، دین و فرهنگ مردم داشتند و اصیل ترین خدمات از حوزه های علمیه نشأت گرفته است و امروز هم چنین توقعی از حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: با توجه به پیچیدگی زمانه و سختی های روزگار و بحران های مختلفی که در دنیا و کشور ما وجود دارد از این رو رسالت حوزه های علمیه بسیار سنگین تر شده و در مواردی رهبر انقلاب فرموده اند که حوزه های علمیه باید بروزتر و کارآمدتر باشند.

وی با تاکید بر تقوامداری و جدیدت در تحصیل طلاب اظهار داشت: طلبه در دو حیطه تقوامداری و جدیت در تحصیل امروز باید بیش از پیش تلاش کند و این ضرورت امروز واجب است و قطعا کسی که به حوزه علمیه آمده قطعا این رسالت را برعهده دارد.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: امام سجاد فرموده اند «اگر مردم می دانستند که طلب علم چه فضیلتی دارد هر آینه به سوی او میشتافتند ولو اینکه خون خود را می خواستند هدیه کنند»؛ این نشان می دهد که علم هراندازه که سختی داشته باشد اما ارزش دارد؛ امروز وظیفه ای به عهده ما گذاشته شده اند همچون دفاع از مکتب اهل بیت(ع) و دفاع از حق که باید بسیار تلاش کنیم و جدیدت در دفاع از مکتب حق داشته باشیم و با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و سفارشات بزرگان دین و مراجع تقلید باید به سمتی برویم که حوزه علمیه بیش از پیش کارآمد و به روز از قبل باشد و از مسائل جامعه و آن چیزی که نیاز و ضرورت دنیای امروز است، عقب نمانیم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه حوزه های علمیه ما باید بیش از پیش مردمی باشند، خاطرنشان کرد: امروز عده ای سعی می کنند این طور نشان دهند که روحانیت از مردم فاصله گرفته، لذا ما باید بیش از پیش سعی و تلاش کنیم و در مقابل این هجمه ها روحیه مردم گرایی بیشتری از خود نشان دهیم.

حجت الاسلام خدری ادامه داد: ما پیرو نبی مکرم اسلام(ص) هستیم و باید اخلاق آن حضرت در معاشرت با مردم داشته باشیم؛ از اخلاق و تواضع حضرت تبعیت کنیم و این گونه نباشد که فاصله ای بین خود و مردم بگذاریم که مردم از ما رمیده شوند و در کنار آن روحیه خدمتگذاری به مردم از خود نشان دهیم.

وی اصل وظیفه یک عالم خدمت دینی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: امروز مردم ما آنقدر سختی ها و مشکلات دارند که حوزه های علمیه و طلاب باید در مواردی به صورت جهادی باید عمل کنند و گروه های جهادی برای خدمت به مردم تشکیل دهند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha