پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 460445
۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه شهرستان دشتی

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه شهرستان دشتی با حضور طلاب، اساتید و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه شهرستان دشتی به رسالت سنگین حوزه های علمیه و تاثیر آن در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: امروز ضرورت حوزه های علمیه و اهمیت وجود و هدایت بخشی آنها بر جامعه و مردم پوشیده نیست اما آنقدر مسائل پیچیده شده که کار برای حوزه های علمیه سخت و سنگین شده است.

حجت الاسلام رضا خدری افزود: حوزه های علمیه اگر می خواهد کارکرد سابق خود را داشته باشند یعنی هدایت بخشی به جامعه و هدایت دین مردم و موثر بودن بر فرهنگ مردم که این رسالت حوزه های علمیه در طول تاریخ بوده، بایستی برای رسیدن به این رسالت بیش از پیش تلاش کند و نمی توان به اندازه تلاش گذشته بسنده کرد.

وی با تاکید بر اقدام جهادی گفت: امروز اگر بخواهیم خوب پیش رویم باید جهادی عمل کنیم؛ در همه عرصه های اگر این فرهنگ جهادی نباشد، توفیقی نخواهیم یافت. حوزه های علمیه باید بروز و کارآمدتر باشد و لازم است که خیلی با شدت و جدیت بیشتر پیش روند و آنچیزی که مورد نیاز جامعه است حرکت کنند.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: امروز کودک، نوجوانان و جوانان ما دچار انحرافات فکری و عقدیتی می شوند و حتی مومنین و متدینین در برخی مسائل مختلف دچار این انحرافات می شوند؛ جامعه مملو شده از این سوالات پیچیده که البته رگه های آن در طول تاریخ بوده و بارها جواب داده شده ولی هجمه ها سنگین است. همان شبهات سابق رنگ و لعاب عوض می کنند و به صورت متراکم حمله ور می شوند به همین دلیل بسیاری از مخاطبین شما مرود حمله قرار گرفته اند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه کیفیت بخشی به حوزه های علمیه در پایه های تحصیلی امروز مد نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور است، گفت: این برنامه در دستور کار است و ما هم در مدارس علمیه استان چنین برنامه ای را متناسب و طبق همان دستورالعمل پیش می بریم.

وی افزود: از نظر اخلاقی طلبه با یک نوجوان دیگر بسیار فرق می کند، طلبه باید امام زمان(عج) خود عهد بسته که سرباز آن باشد؛ اگر کسی به فکر جامعه است، اول باید به فکر هدایت نفس و وجود خود باشد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم حجت الاسلام طاهری مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت خورموج به بیان گزارشی از عملکرد این مدرسه پرداخت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha