سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
همایش ازدواج آسان

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: ۹۴ زوج طلبه خراسان جنوبی بدون تشریفات و هزینه های بالای عروسی راهی خانه بخت شدند و زندگی خود را آغاز کردند.

حجت الاسلام هادی جعفری راد، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن اشاره به همایش «ازدواج آسان» ویژه طلاب استان، اظهار داشت: هدف این همایش کاهش دادن و حذف هزینه های سنگین ازدواج از جمله تالار عروسی بود که امسال 94 زوج طلبه از این طریق راهی خانه بخت شدند و زندگی خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه این همایش در حوزه علمیه معصومیه بیرجند برگزار شد، ادامه داد: هدف از برگزاری مراسم در حوزه علمیه نیز این بود که همسر روحانیون از نزدیک با محل تدریس شوهرانشان آشنا شوند که طی آن چند جلسه کارگاهی و در انتها جشن ازدواج برگزار گردید.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در کارگاه ها نیز از حضور کارشناسان پلیس فتا برای شناخت آسیب های فضای مجازی و همچنین پزشک روان شناس خانواده بهره بردیم که برای زوج های جوان بسیار مورد نیاز بود.

                                 

حجت الاسلام جعفری راد با بیان اینکه هدف اصلی این همایش ترغیب جوانان به ازدواج آسان و دور شدن از ازدواج هایی با هزینه های بسیار بالا بود، ابراز داشت: بینش و بصیرت نسبت به سیره و سبک زندگی ائمه اطهار(ع)، هدایت افکار طلاب جوان در مسیر آرمان‌های اسلام و تحکیم بنیان خانواده، ترویج فرهنگ و ارزش های معنوی ازدواج در میان طلاب و الگوسازی و آرمان آفرینی با ارائه الگوهای برتر از دیگر اهداف برگزاری این همایش بود.

وی با بیان اینکه متأسفانه زندگی امروز مردم جامعه دچار تشریفات شده است، ادامه داد: خانواده ها اگر به جای اینکه راه های سختی را برای ازدواج فرزندان خود ترسیم کنند، به نیازهای آن ها توجه و انتظارات را کاهش دهند، بیشتر می توانند به موفقیتشان کمک کنند.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی مطرح کرد: در این چنین جلساتی، از گناه دوری می شود و به جای آوردن ارگ و موسیقی از هنرمندان دعوت می گردد تا با اجرای برنامه های متنوع لبخند را به میهمانان هدیه دهند، اما متاسفانه کمتر مورد استقبال عوام جامعه قرار می گیرد زیرا بیشتر آن ها به دنبال تشریفات هستند .

حجت الاسلام جعفری راد عنوان کرد: ریخت و پاش های آنچنانی و سخت گرفتن در برگزاری مراسم ازدواج در جامعه امروزی مورد نیاز نیست، اما می بینیم کمتر مورد توجه می باشد و بعضا برخی زندگی ها را دچار آسیب می کند.

وی با اشاره به اینکه مخارج زیاد مراسم عروسی باعث شده تا جوانان امروز از ازدواج فرار کنند، گفت: عدم درک متقابل زن و شوهر در زندگی، لج و لج بازی ها، عدم نصیحت های پدر و مادر به فرزندان باعث شده است تا آمار طلاق در کشور بالا رود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی ضمن بیان اینکه در گذشته مادران سنگ صبور فرزندان خود بودند و آن ها را در مسیر زندگی هدایت می کردند، ادامه داد: متأسفانه امروز مادران و پدران به جای اینکه فرزندان خود را مورد نصیحت قرار دهند، بیشتر دعوا را به وی یاد داده و بر آتش اختلافات دامن می زنند در صورتی که باید مانع جدایی و ناراحتی شوند.

حجت الاسلام جعفری راد گفت: گذشت کردن و ایثار زن و مرد یکی از نکات اساسی است که باید زوج های جوان مورد توجه قرار دهند و به آن عمل کنند زیرا اختلاف نظرات اغلب زیاد است و لذا می طلبد تا در برخی مواقع زن و در برخی مواقع مرد گذشت کند تا زندگی آن ها دچار خدشه و آسیب نشود.

                                  

وی همچنین در ادامه از برگزاری سومین همایش پیاده روی حوزویان شهرستان بیرجند تحت عنوان " رهروان راه ولایت و کرامت" خبر داد و خاطر نشان کرد: در این همایش، طلاب و روحانیان و خانواده‌هایشان با حضور در مزار شهدای بیرجند ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، مسیر سه کیلومتری تا امامزادگان باقریه را پیمودند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی در پایان گفت: این همایش با همکاری سازمان‌های حوزوی از قبیل مرکز مدیریت حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان بسیج طلاب، معاونت طرح هجرت، سازمان ورزش‌های همگانی و مرکز خدمات استان برگزار شد.

                       

                       

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha