شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست پژوهشی با موضوع  «آشنایی گسترده تر با اصطلاح نامه ومنابع الکترونیکی»

حوزه/ نشست پژوهشی با موضوع «آشنایی گسترده تر با اصطلاح نامه و منابع الکترونیکی» در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) ویلاشهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست پژوهشی با موضوع «آشنایی گسترده تر با اصطلاح نامه و منابع الکترونیکی» با حضور معاونین پژوهش مدارس شهر های نجف آباد، گلدشت و یزدانشهر، به میزبانی مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) ویلاشهر برگزار شد.

طاهره شفیعی معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) ویلاشهر به تعریف اصطلاح نامه و واژگان مربوط به آن پرداخت و چگونگی کار با کتب اصطلاح نامه و کارایی آن را در امر پژوهش بیان کرد و گفت: در اصطلاح نامه بین کلمات سه نوع رابطه ی همبستگی(ترادف) و سلسه مراتبی(عام و خاص)و  وابستگی برقرار است .

وی به معرفی سایت های معتبر برای اصطلاح نامه از جمله سایت تبیان، حوزه نت، ایران داک پرداخت و دامنه حوزه های علمی در سایت های معرفی شده را بیان کرد.

در ادامه نشست، اعظم سرمدی، معاون پژوهش مدرسه یزدانشهر با بیان اهمیت و ضرورت استفاده از اصطلاح نامه در فرایند پژوهش، خاطرنشان کرد: شناخت حوزه علمی موضوع مورد تحقیق و بدست آوردن تعریف استاندارد و رایج از اصطلاحات به کار رفته در پژوهش و همچنین به دست آوردن ساختار منظم و همه جانبه در روند تحقیق و حتی در برخی از موارد آگاهی از پیشینه تحقیق، ازدلایل استفاده از اصطلاح نامه در فرآیند پژوهش است.

زهرا گورویی، معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گلدشت نیز در ادامه نشست به بیان اهداف اصطلاح‌نامه پرداخت و گفت: از اهداف اصطلاح‌نامه نمایاندن ساختار زمینه‌ای معین از دانش است به طوری که هم نمایه‌ساز و هم جستجوگر بتوانند از گستره آن زمینه با ارتباط میان مفاهیم و اندیشه‌های مرتبط آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha