پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری مدیر حوزه علمیه گیلان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین انصاری در جمع طلاب ، اساتید و مسئولین مدارس علمیه رشت مهم ترین دغدغه و وظیفه اساتید و مدیران مدارس علمیه را تربیت طلبه انقلابی دانست.

به گزارش خبرنگار «حوزه»: حجت اسلام والمسلمین انصاری، در جمع طلاب، اساتید و مسئولین مدارس علمیه رشت با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، گفت: حوزه های علمیه و طلاب امروزه وظایف و مسئولیت های سنگین و بزرگی بر عهده دارند که شاید در گذشته و حتی قبل از انقلاب وجود نداشته اند.

مدیر حوزه علمیه گیلان افزود: یکی از مهم ترین وظایف که مقام معظم رهبری در بیانات خود مکررا بر آن تاکید فرموده اند این است که حوزه های علمیه و طلاب باید انقلابی باشند و انقلابی باقی بمانند. امروز همه همت مدیران و اساتید ما باید تحقق این امر و تلاش برای تربیت طلبه انقلابی باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله خودسازی و تهذیب نفس از جمله وظایف همگانی است و این انتظار از آحاد افراد یک جامعه دینی می رود، اما طبیعتاً وظیفه ای که یک طلبه در این زمینه دارد، بسیار ویژه تر و سنگین تر از سایرین است و همگان انتظار دارند که طلبه را پیشتاز و پیشرو در این زمینه ببینند. سفارش خاصی که حضرت آیت الله بهجت(ره) در رابطه با خودسازی به طلاب می فرمودند و بنده بارها از زبان مبارک ایشان در جلسات خصوصی و عمومی شنیدم این بود که « به هر چه می دانید عمل کنید. و هرکه این کار را بکند اولین قدم خودسازی و عرفان را برداشته است و در ادامه شامل عنایت خداوند می شود ان شاءالله ». همچنین ایشان در پاسخ به کسانی که مراجعه و تقاضای پند و راهکارها و اذکار مخصوص می کردند، می فرمودند آیا تاکنون به آنچه می دانید عمل کرده اید؟ و گاهی این شعر معروف را می خواندند «در خانه اگر کس است یک حرف بس است».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha