جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران با امام جمعه کرمان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور در رابطه با نقش بانوان در جامعه گفت: بانوان ظرفیتی بسیار بزرگ و‌ گسترده برای گسترش تشیع و تقویت نظام هستند‌ و نظام هم به این مسأله توجه خوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان دیدار و گفتگو کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در این دیدار، گفت: بانوان ظرفیتی بسیار بزرگ و‌ گسترده برای گسترش فرهنگ تشیع و تقویت نظام هستند‌ و طلاب خواهر با هزینه‌های اندکی به ترویج و ‌تبلیغ دین در نظام جمهوری اسلامی می‌پردازند.

وی‌ ادامه داد: نزدیک به ۶۳ هزار مسجد در کشور وجود دارد که اگر ‌ما می‌توانستیم مساجد را به پایگاه فعالیت قرآنی و فرهنگی بانوان تبدیل کنیم حجم بزرگی از کار ترویج فرهنگ اسلامی در بین مردم صورت می‌گرفت. 

مدیر حوزه های علمیه خواهران به وضعیت طلاب خواهر در استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: در استان کرمان بیش از دو‌ هزار طلبه خواهر فارغ التحصیل وجود دارد که اگر ما بتوانیم این جمعیت را در مساجد مستقر کنیم، فرصتی بزرگ و بازویی‌ توانمند برای فعالیت‌های دینی و انقلابی در متن مراکز دینی شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: حوزه خواهران از این بابت یک فرصت طلایی به شمار می‌رود و نظام هم به این مسأله توجه خوبی داشته است و تا  امروز حوزه‌ خواهران بدون حاشیه‌ خاصی، توانسته رشد خوبی داشته باشد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در رابطه با مسائل حوزه خواهران و طلاب خواهر استان کرمان با حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور گفتگو کرد.
انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha