شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانم محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان

حوزه/ خانم محمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان کرمان به نقش و وظایف حوزه خواهران اشاره کرد و گفت: حوزه خواهران باید با تمام توان به یاری و مدد نظام اسلامی بشتابد و با تولید اندیشه و ارائه راه حل برای مشکلات مخصوصا در حوزه بانوان نقش خود را ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، خانم محمدی، در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان کرمان، گفت: مشیت الهی بر این بوده این وظیفه خطیر به عهده من بیافتد که در این رابطه خدا را شاکر هستم و از  خداوند درخواست کمک در این راه را دارم و وظیفه خودم می‌دانم که از زحمات حجت الاسلام و المسلمین حسین اللهوردی قدر دانی و تشکر کنم. برای تقویت کار در حوزه خواهران حتما از تجربیات ارزشمند و گرانسنگ ایشان در ادامه راه استفاده خواهم کرد، همچنین از مدیریت حوزههای خواهران جناب حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور که این فرصت را در اختیار من قرار داد، تشکر و‌قدردانی میکنم.

وی در ادامه به جایگاه حوزه خواهران اشاره کرد و بیان داشت: حوزه‏ های علمیه خواهران به عنوان مروجان، حافظان و پاسداران دین از دو جهت دارای جایگاه ویژه و منحصر به فردی هستند. جهت اول اینکه به عنوان حوزه در جایگاهی قرار دارند که جایگاه انبیاء الهی است و همین‌طور که وظیفه آن‌ها هدایت مردم به صراط مستقیم بوده، حوزه های خواهران هم وظیفه تبلیغ و ترویج دین را برعهده دارند.

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران کرمان ادامه داد: جهت دیگر در جایگاه و شخصیتی که زنان در اسلام دارند، میباشد. از نظر اسلام زنان علاوه بر جایگاهشان در خانه، در حوزه گستردهتری نقش ایفا می‌کنند. زنان مربی جامعهاند و وظیفه تربیت جامعه را بر عهده دارند، لذا معمار کبیر انقلاب نقش زن را در جامعه بالاتر از نقش مرد می‌برد و میفرماید از دامن زن است که مرد به معراج میرود.

 محمدی در رابطه با وظایف حوزه خواهران یادآور شد: اولین  وظیفه حوزه خواهران الگو بودن و اسوه بودن برای جامعه است که لازمه آن توجه به اخلاق و تهذیب نفس است. تببین و تفسیر دین و پاسداری از دین و حریم ولایت با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان و مقابله با شبهات مخصوصا در مسائل زنان یکی از مهمترین وظایف حوزه خواهران به عنوان مرزبانان دین به شمار میرود، لذا همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند حوزه خواهران باید مسائل زنان را احصا و برای پاسخگویی به آنها اقدام کند.

وی تاکید کرد: حوزه خواهران باید حوزه انقلابی باشد. حوزه انقلابی واسط امام و مردم است. نیروسازی، وظیفه محوری، آیندهنگری و دشمن شناسی از ویژگیهای حوزه انقلابی است که بر پایه ولایت استوار و عملکردی ولایتی دارد. تحقق و حیات حوزه انقلابی با پرورش طلبه انقلابی ممکن است.

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان کرمان خاطرنشان کرد: مدد رسانی به نظام اسلامی از دیگر وظایف حوزه خواهران است. حوزه خواهران باید با تمام توان به یاری و مدد نظام اسلامی بشتابد و با تولید اندیشه و ارائه راه حل برای مشکلات مخصوصا در حوزه بانوان نقش خود را ایفا کند.

وی در پایان گفت: امید است همه ما با همدلی و همکاری بتوانیم پاسخگوی این نیاز جامعه باشیم و بتوانم این وظیفه را به انجام ‌برسانیم. برخود لازم‌ می‌دانم برای ارتقا حوزه خواهران، از تمام ظرفیتهای استان خصوصا علما و طلاب جوان و همکاران ارجمند مدیران مدارس بهره‌مند شوم و ان شاءالله برای تفصیل و توضیح برنامهها در اولین فرصت و با شروع سال تحصیلی از مدارس استان بازدید خواهم کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha