جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نعمت زاده

حوزه/ امام جمعه مرند گفت: برخی هیئات مذهبی در ایام محرم، با حضور در کوچه ها و خیابان ها و استفاده از بلندگوهای گوش خراش، برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند که این گونه حرکت ها مخالف شرع است و چهره زشتی از عزاداری را به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، امام جمعه مرند، ظهر دوشنبه در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان، با تقدیر از برگزاری برنامه های ویژه دهه ولایت و امامت در این شهرستان، ابراز داشت: امسال جشن ها و برنامه های خوبی با هماهنگی دستگاه های مختلف در سطح شهر مرند برگزار شد و همگان مشاهده کردند که می توان با استفاده از ظرفیت و توانمندی روحانیون و مراکز مذهبی نیز برنامه های خوبی به دور از گناه و برخی موسیقی های حرام برگزار کرد.

وی در ادامه بر ضرورت کاهش آسیب های عزاداری تاکید کرد و گفت: برخی هیئات مذهبی در ایام محرم، با حضور در کوچه ها و خیابان ها و استفاده از بلندگوهای گوش خراش، برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند که این گونه حرکت ها مخالف شرع بوده و چهره زشتی از عزاداری را به نمایش می گذارد.

امام جمعه مرند با اشاره به پیشینه مذهبی و ولایتمداری این خطه تاکید کرد: آسیب های عزاداری در شهرستان مرند، در مقایسه با سایر شهرها بسیار پایین است، اما میزان کم آسیب ها نیز باید مدیریت شود.

وی خاطرنشان کرد: ضعف فرهنگی در برخی مراسم و هیئات مذهبی دیده می شود که باید مداحان با صداقت و پرهیز از تحریف عزاداری، با بدعت های عزاداری مقابله کنند.

عضو شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: هیئات مذهبی که به صورت سنتی اقدام به عزاداری کرده و مسائل شرعی و قانونی و عرف را رعایت می کنند، باید مورد تشویق قرار بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha