جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به آیه ۲۴۹ سوره بقره گفت: در طول تاریخ همواره دشمنان بر ضد اسلام کار می کردند و آنچه که اسلام را با نشاط نگه داشته وعده الهی است که گروه کمی به خواست خدای تعالی بر گروهی کثیر غلبه پیدا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت تبلیغ دین بیان داشت: یکی از ماموریت ها و وظایف اصلی حوزه و روحانیت بر اساس آیه نفر این است که طلاب و روحانیون حوزه های علمیه که در طول سال تحصیلی اشتغال به علوم قرآنی و روایی دارند در فواصل تبلیغی که عمده آن ماه محرم و صفر است به اقصی نقاط کشور در جهت تبلیغ دین مبین اسلام مهاجرت کنند.

وی با اشاره به وظیفه انبیا الهی در زمینه تبلیغ دین اظهار داشت: تبلیغ دین امری است که عقل نخست بشر حضرت محمد مصطفی(ص) و دیگر انبیا و اولیاء الهی به این امر مهم و الهی اشتغال داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه مربی اولین مبلغان اسلام، خود پیامبر اکرم(ص) بود اظهار داشت: اولین مبلغان اسلام 60 نفر از صحابه بودند که از سوی نبی مکرم اسلام به تبلیغ دین  اعزام شدند که البته تؤطئه کفار و مشرکان سبب شهادت آنها شد.

وی در ادامه با اشاره به روایت«كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم» گفت: مبلغان باید به گونه عمل کنند که معاشرت آنها با مردم تبلیغ عملی باشد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار داشت: در شرایط فعلی که یک شرایط حساس است و دشمنان ما هم قسم شدند که کشور را تحت فشار قرار و جنگ اقتصادی دهند و مردم را به اصل نظام بد بین کنند طلاب و مبلغان مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

وی در ادامه افزود: مبلغان باید در مرحله نخست و بدون ملاحظه، احکام دین و شریعت را به خوبی به مردم آموزش دهند و در گفتمان ها و رفتار به گونه عمل کنند که تضعیف انقلاب صورت نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب سکاندار مسیر انقلاب اسلامی است و آسیب دیدن جایگاه ولایت فقیه به معنای آسیب دیدن اسلام و نظام اسلامی و مبلغان باید در تبلیغ خود این جایگاه الهی را در جامعه تبیین کنند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات فعلی کشور اظهار داشت: باید بی مدیریتی ها و بد مدیریتی ها پای اصل نظام حساب نشود، اگر من مدیر هستم که بد عمل می کنم نباید اصل نظام اسلام و ولایت فقیه ضربه ببیند.

حساب افراد باید از حساب اصل نظام جدا شود

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به آیه 249 سوره بقره گفت: در طول تاریخ همواره دشمنان بر ضد اسلام کار می کردند و آنچه که اسلام را با نشاط نگه داشته وعده الهی است که گروه کمی به خواست خدای تعالی بر گروهی کثیر غلبه پیدا می کنند.

وی در ادامه افزود: پشتیبان نظام، حقانیت نظام است و نظامی که بر اساس ولایت و اسلام ناب بنا شود قطعا کثرت دشمنان اسلام نمی تواند هراسی در دل مومنان بیاندارد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ابراز داشت: ما هشت سال در مقابل دشمنان اسلام ایستادیم و پیروز شدیم و مردم نیز باید در این جنگ اقتصادی امیدوار به نظام و حاکمیت اسلام باشند.

وی در ادامه افزود: مبلغان باید برای مردم بیان کنند که دین اسلام و حاکمیت اسلامی برای اداره جامعه کار آمد است و آنچه که بر اثر محدودیت های دشمنان ایجاد می شود همچون محاصره های اقتصادی همه اش سبب تقویت و آب دیده شدن نیروهای خودی می شود؛ زیرا هر زمانی که دشمن به ما فشار آورده ما با توان داخلی از آن فشار عبور کرده و به نتیجه های بهتر و خودکفایی رسیده ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha