پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان در پی اقدام آمریکا به قطع کمک به "آنروا" گفت: لغو "آنروا" به معنی لغو حق بازگشت فلسطینی هاست که یکی از بند های اصلی "قرارداد قرن" به شمار می رود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان در پی اقدام آمریکا به قطع کمک به "آنروا" (آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) گفت: این برای ما عجیب نبود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص "آنروا" تصمیم جدید بگیرد، بلکه انتظار این را داشتیم که آمریکا به عنوان بخشی از برنامه حذف مسئله فلسطین و جلوگیری از برپایی حکومت فلسطینی، این اقدام را انجام دهد.

این تجمع اشاره کرد: اقدام ترامپ در قطع حمایت از "آنروا"، نه تنها بر مسئله فلسطین و فلسطین تأثیر خواهد گذاشت، بلکه کشور های عربی مثل لبنان، اردن و سوریه بازتاب تحت تأثیر قرار می دهد و در برخی از کشور ها تأثیر بدی در آرامش داخلی دارد.

علمای لبنان لغو مؤسسه "آنروا" را فاجعه اجتماعی بزرگی برای منطقه عربی به خصوص لبنان دانستند که با تأمین مالی جایگزین باید با این تصمیم مقابله کرد تا این مؤسسه به ارائه خدمات خود به آوارگان فلسطینی ادامه دهد.

تجمع علمای مسلمان تاکید کرد: لغو "آنروا" به معنی لغو حق بازگشت فلسطینی هاست که یکی از بند های اصلی "قرارداد قرن" به شمار می رود، لذا تشکیلات خودگردان و سایر مؤسسات مدنی باید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی تأکید و تمرکز کنند.

این تجمع از موضع گیری وزارت خارجه لبنان در این خصوص تشکر کرد و از حکومت لبنان خواست همپا با مؤسسه های بین المللی ذیربط تلاش کند تا به همراه کشور های اروپایی و عربی حاشیه خلیج فارسی در تأمین مالی جایگزین مشارکت داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha