جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاونین معاونت تهذیب

حوزه/ جمعی از مدیران معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با حضور در دوره تجمیع طلاب پایه اول مدارس حافظین در امامزاده جمال(ع) قم با حفاظ نوجوان دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مدیر قرآن و حدیث حوزه های علمیه در این دیدار ضمن تشریح برنامه­ های این دوره آموزشی، تهذیبی و تربیتی اظهارداشت: این مدیریت از چهار سال پیش به صورت خودجوش و بر حسب نیاز اقدام به راه اندازی مدارس حافظین ویژه طلاب سطح 1حوزه نمود که در آغاز، تعداد این مدارس به شش مدرسه می­رسید.

حجت الاسلام  سید مصطفی رضوی افزود: این دوره با حضور 140 نفر از طلاب پایه اول از جمعه گذشته شروع شده و تا عصر 5 شنبه (15 شهریور ماه) ادامه خواهد داشت و عصر پنجشنبه با سخنرانی معاون تهذیب حوزه ­های علمیه به کار خود پایان می دهد.

وی با بیان اینکه مدارس حافظین پس از تایید و حمایت مدیر حوزه­ های علمیه و ابلاغ دستورالعمل مدارس حافظین از سوی معاون آموزش به حوزه­های علمیه، از 6 به 11 مدرسه توسعه یافت، ادامه داد: فعالیت های قرآنی این مدارس به صورت مختلف برنامه ریزی شده است؛ اکثرمدارس دارای طرح شش ساله حفظ قرآن کریم بوده و یک مدرسه نیز دارای طرح دو ساله می­باشد.

این مدیر تهذیبی بیان داشت: در این دوره با توجه به نقش مهم اساتید قرآن و مدیران مدارس حافظین، هم­زمان دو برنامه نیز در سطح مدیران و اساتید قرآن از سوی این مدیریت پیگیری و دنبال می شود.

حجت الاسلام رضوی اظهارداشت: اساتید در یک دوره شش روزه در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) قم حضور پیدا کردند و نشست تخصصی ویژه مدیران از ساعت 9 تا 12 جهت تبیین سیاست­ها و برنامه­ ها و ارائه گزارشی از روند دوره تابستانی حفظ سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha