جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ملکی -معاون تهذیب حوزه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه حوزه علمیه تاکنون در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی گام‌های مخلتفی را برداشته است، گفت: در تدوین سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان قم باید به ظرفیت‌ها و دستاوردهای حوزه علمیه قم نیز توجه شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی ظهر امروز در نشست شورای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه چهار مدرسه قرآنی به هشت مدرسه قرآنی حوزه اضافه شده است، تصریح کرد: باید از مدیران و اساتید توانمند در عرصه قرآنی استفاده کنیم تا بتوانیم ترویج آموزه‌های قرآنی را رقم بزنیم.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه حوزه علمیه تاکنون در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی گام‌های مخلتفی را برداشته است، عنوان کرد: در تدوین سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان قم باید به ظرفیت‌ها و دستاوردهای حوزه علمیه قم نیز توجه شود.

همچنین، یکی از اساتید قرآنی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دوره‌های آموزش قرآن کریم باید به صورت جدی دنبال شود، مطرح کرد: رسیدن به نتیجه مورد نظر نیازمند دنبال کردن یک برنامه هدفمند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی بر لزوم تدوین سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان قم با استفاده ظرفیت‌های مجموعه‌های مختلف استانی تاکید کرد و افزود: این سند مبنایی برای تعیین اعتبارات قرآنی استان قم در سال‌های آینده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مجتمع‌های کوچک به صورت پراکنده برای تربیت مربیان قرآنی در قم فعالیت دارند اما امیدواریم ایجاد یک مجتمع بزرگ برای تربیت مربیان قرآنی در استان قم دنبال شود تا این مجتمع بتواند مشکل کمبود مربیان قرآنی در استان‌های مختلف کشور را رفع کند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha