شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری دوره‌های آموزش تدریس قرآن کریم برای بیش از ۴۰۰ معلم ابتدایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در نشست شورای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی از برگزاری نخستین کمیسیون تبلیغ و ترویج در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یاد کرد و افزود: طرح بازآموزی قرائت قرآن کریم ویژه معلمان و تعلیم و ترویج آموزه‌های قرآنی با مشارکت مجموعه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش درحال پیگیری است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل ناتوانی دانش‌آموزان در روخوانی قرآن کریم به دنبال تقویت داشته‌های علمی و تجربی 400 معلم هستیم، عنوان کرد: مربیان این طرح با مشارکت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه تامین می‌شود و شورای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی نیز از نظر مالی حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته علمی به‌منظور بررسی روش‌های آموزش قرآن کریم در مدارس یکی دیگر از دستاوردهای کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم است.

وی با تاکید بر اینکه نظرات دستگاه‌ها در مورد سند راهبردی فرهنگ قرآنی استان قم گرفته شده است، مطرح کرد: کلیات این سند مورد تایید قرار گرفته و به‌عنوان مبنای تامین اعتبار شورا بر اساس ظرفیت‌ها تدوین شده است.

حسینی کاشانی با بیان اینکه بیش از 90 مؤسسه آموزش عمومی، 33 مجموعه تخصصی، 17 مرکز پژوهشی و 41 مؤسسه فرهنگی با رویکرد قرآنی در استان قم فعالیت دارند، گفت: استان قم دارای 500 قاری استانی، بیش از 200 قاری کشوری، هشت قاری بین‌المللی و 595 نفر حافظ کل قرآن کریم است.

وی بر لزوم ارائه آمارهای دقیق در سند راهبردی فرهنگ قرآنی استان قم تاکید کرد و ادامه داد: 33 پژوهشگر قرآنی، 200 داور قرآنی و 100 محفل قرآنی در استان قم فعالیت دارند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha