جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 460585
۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
زلزله فردوس

حوزه/ در چنین روزی رهبرمعظم انقلاب به شهرستان فردوس سفر کردند و به مردم زلزله زده این منطقه خدماتی ارائه کردند که ۴۵ روز به طول انجامید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، زلزله‌ی دشت بیاض و فردوس، دو زلزله‌ی پیاپی بود که در دو روز منطقه‌ی دشت بیاض، کاخک و فردوس را ویران کرد. زلزله‌ نخست، به شدت ۷٫۳ ریشتر و در ساعت ۲:۱۷ بعد از ظهر ۹ شهریور ۱۳۴۷ دشت بیاض، خضری، کاخک و روستاها و شهرهای اطراف را لرزاند. فردای آن روز، صبح ۱۰ شهریور ۱۳۴۷، شهر فردوس با زلزله‌ای به بزرگی ۶٫۴ ریشتر ویران شد، این زلزله‌ ها، همچنین با نام‌های زلزله‌ی فردوس، زلزله‌ی کاخک و زلزله‌ی جنوب خراسان نیز شناخته می‌شود.

این زلزله باعث شد تا رهبر معظم انقلاب در چنین روزی یعنی ۱۳ شهریور سال ۱۳۴۷ پای در شهرستان فردوس گذارند و کار جهادی خود را برای کمک به مردم زلزله زده این شهرستان و منطقه آغاز کنند.

با محوریت مقام معظم رهبری " پایگاه امدادی روحانیت " تشکیل شد، دستگاه امنیتی خراسان نیز از این تحرکات ناخشنود بود و می‌دانست که فعالیت امدادی روحانیون نه تنها عوایدی برای حکومت ندارد، بلکه آنان با استفاده از این فرصت، ضعف کمکهای دولتی را به رخ مردم منطقه خواهند کشید.

مقام معظم رهبری در خاطرات خود از زلزله 1347 فردوس و برخورد مردم منطقه اینگونه یاد کرده اند " اوایل که ما آنجا رفته بودیم، تقریباً حدود ۱۰ الی ۱۵ روز مردم اسم مرا با اسم امام خمینی اشتباه گرفته بودند، می‌گفتند آقای خمینی آمده و یک گروهی از دهات و راه‌های دور می‌آمدند که آقای خمینی را ببینند. در آنجا کاملاً معلوم بود که آقای خمینی ماه همه است و این طور نیست که ما فقط آقای خمینی را دوستش بداریم. در دهات آنجا و حتی در روستاهای دوردست آقای خمینی اسمش یک اسم محبوب است. بالاخره اسم من [= خامنه‌ای] جا افتاد و مردم شناختند."

                                

حجت الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه شهرستان فردوس در خصوص حضور مقام معظم رهبری در این شهرستان اظهار کرد: رهبر انقلاب به همراه تعدادی از یارانشان از جمله شهید کامیاب و شهید هاشمی نژاد یک گروه جهادی برای رسیدگی به زلزله زدگان شهر فردوس تشکیل دادند.

وی افزود: با اقرار مردم فردوس تنها گروهی که به داد مردم زلزله زده فردوس رسید، گروه جهادی روحانیت به رهبری مقام معظم انقلاب بوده، لذا تمامی کمک هایی که از دیگر استان ها و حتی خارج از کشور به این شهرستان روانه می شد، تحت مدیریت امام خامنه ای بوده است.

امام جمعه فردوس خاطر نشان کرد: در آن زمان و با شرایط وخیمی که وجود داشت، رهبر معظم انقلاب 45 روز را در شهرستان ماندند و به مردم زلزله زده ارائه خدمات کردند و این نشان از روحیه جهادی ایشان داشت.

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: مردم این شهرستان، خاطرات بسیار زیادی از این سفر پر از خیر و برکت دارند به طوری که یک کتاب از خاطرات مردم در آستانه چاپ قرار دارد که در مهرماه سال آینده در میان مردم توزیع خواهد شد.

وی در خصوص علت تخریب مقام معظم رهبری توسط دشمنان، اظهار داشت: مسلما هر کسی که بیشتر کار کند و کارش موثرتر واقع شود، از طرف دشمنان و بیگانگان تحت فشار و توهین قرار می گیرد.

امام جمعه فردوس عنوان داشت: چون رهبر انقلاب مهمترین عنصر صدور انقلاب و بیداری اسلامی هستند، طبیعی است که دشمنان بر علیه ایشان فعالیت داشته باشند و هر چه در توان دارند انجام دهند، اما باید بدانند که مردم قدردان رهبری هستند و توطئه های آنان را خنثی خواهند کرد.

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: یکی از خصوصیات بارز رهبر معظم انقلاب مردمی بودن ایشان است که در هر کجا که حضور پیدا کرده اند، استقبال مردمی را به دنبال داشته، و مردم احساس کرده اند که امام خامنه ای خیر آن ها را می خواهد، و لذا همین بُعد مردمی بودن ایشان بوده که باعث شده تا در قلوب مردم جای گیرند.

وی بیان کرد: آنچه امام راحل از رهبر انقلاب فرموده اند که "ایشان ذخیره انقلاب اند و بهتر از ایشان پیدا نمی شود" و همچنین اقدام مجلس خبرگان رهبری در انتخاب مقام معظم رهبری، خود بهترین شاهد است که بعد از امام راحل، تنها کسی که می توانست کشتی انقلاب را از تلاطم های روزگار با سلامت عبور دهد، امام خامنه ای بوده اند.

                                 

  امام جمعه فردوس ادامه داد: در طول 30 سال مدیریت رهبر انقلاب، کاملا بر خودی و بیگانه ثابت شده که بهترین نوع رهبری و مدیریت را این بزرگوار داشته اند.

حجت الاسلام بابایی ابراز داشت: مدیریت جهادی امام خامنه ای از قبل انقلاب، در دوران پیروزی انقلاب و همچنین پس از رحلت امام خمینی(ره) بر کسی پوشیده نیست به طوری که حتی یکی از روئسای سازمان ملل پس از اینکه به محضر مقام معظم رهبری می رسد، می گوید " ای کاش ایشان با این درایت، هوشمندی و سیاست مداری، رئیس سازمان ملل متحد بودند."

وی با بیان اینکه مردم عاشق رهبری و خدمات این ذخیره انقلاب هستند، خاطر نشان کرد: توصیه ما به تمامی ملت این است که انصاف را رعایت کرده و با تحقیق حرف بزنند و به شایعات توجه نکنند.

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه مردم باید واقعیات را ببینند نه اینکه به شایعات گوش کنند، تصریح کرد: امیدواریم ملت بزرگ ایران اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای انقلاب را مطالعه کنند و پیشرفت های علمی، نظامی، اقتصادی را ببینند و با قبل انقلاب مقایسه کنند.

حجت الاسلام بابایی مطرح کرد: امروز نیز در سالروز حرکت جهادی مقام معظم رهبری مراسمی در امامزاده فردوس با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و همچنین سردار قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: قطعا مردم شریف شهرستان فردوس و دیگر هم استانی های عزیز برای تجلیل از کار جهادی رهبر انقلاب در این جلسه شرکت خواهند کرد.

                                 

مقام معظم رهبری، از قبل انقلاب کار جهادی و خدمت به مردم را آغاز و تاکنون نیز در همین راستا حرکت کرده اند، این ذخیره انقلاب در هیچ دورانی دست از تلاش برنداشته اند و با مدیریت داهیانه ای که داشته اند کشور را رو به جلو حرکت داده اند.

امروز نیز علی رغم تمامی تلاش های دشمنان برای خدشه دار کردن زندگی ایشان، اما استوارتر از گذشته به راهی که همان راه امام راحل است، ادامه می دهند و اندک تردیدی در تصمیماتی که می گیرند در وی دیده نمی شود و این یعنی آنچه ایشان در خشت خام می بینند ما در آیینه از دیدن آن عاجزیم.

 

انتهای پیام/ط

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha