جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: دشمنان دین خدا به دنبال ایجاد شبهات دینی و در نهایت جدایی دین از سیاست در قالب ایجاد تفکرات سکولاریسم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، پیش از ظهر امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: در آستانه ورود به ایام محرم و عاشورا و تاسوعای حسینی هستیم، ایامی که در تاریخ اسلام بسیار حیاتی و استراتژیک است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: این ایام برای همه مسلمان و حتی دیگر ادیان از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است، زیرا در این ماه شاهد بزرگترین رویداد آزادیخواهی و ظلم ستیزی در تاریخ بشریت هستیم.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه باید امام حسین (ع) را پیشرو در زنده کردن دوباره اسلام واقعی دانست، بیان کرد: دین اسلام پس از چندین دهه به سمت و سوی دربار حکومت های آن زمان تغییر مسیر داد و عملا از اسلام تنها نامی از آن در دنیا باقی مانده بود که امام حسین (ع) توانست با عمل و ایثار خود، اسلام ناب محمدی (ص) را دوباره احیا کند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با اشاره به نهضت جهانی عاشورا در صحرای سوزان کربلا، اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) سالها پیش توسط رسول خدا (ص) اعلام و تایید شده بود، ولی بازهم به دلیل تبلیغات مسموم دستگاه اموی وضعیت دین اسلام آن روزگار به کلی تغییر پیدا کرده بود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه تبلیغات مسموم امویان علیه اهل بیت علیهم السلام در آن زمان از حدت و شدت خاصی برخوردار بود، افزود: امویان با استفاده از زر و زور تبلیغات بسیار سنگینی علیه اهل بیت علیهم السلام از حضرت علی علیه السلام گرفته تا امام حسین (ع) در سطح جهان اسلام را آغاز کردند و اسلام در بدو محو شدن بود، ولی با تدبیر خداوند و جانفشانی خاندان رسول اکرم (ص) این رویه باطل شد.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه امروز هم بسیاری از رسانه های معاند با ایجاد شبهات دینی و مذهبی پیش از ما به استقبال محرم رفته اند، بیان داشت: امروز به عینه شاهد جریانات تبلیغاتی منسجم علیه اسلام به ویژه نهضت عاشورا از سوی جریانهای منحرف فکری سلفی، تکفیری، وهابیت و... هستیم که می خواهند قرائت های تازه ای از قیام عاشورا به جامعه اسلام تزریق کنند.

وی با اشاره به لزوم روشنگری جامعه اسلامی نسبت به این تبلغیات مسموم، تصریح کرد: باید از تمام امکانات و نیروی مستعد در این زمینه برای جلوگیری از تبلیغات مسموم دشمنان اهل بیت علیهم السلام بهره ببریم، زیرا دشمنان دین خدا به دنبال ایجاد شبهات دینی و در نهایت جدایی دین از سیاست در قالب ایجاد تفکرات سکولاریسم هستند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز وظیفه حوزه های علمیه، علما، روحانیون و مبلغان دینی از یک سو پیچیده و از سوی دیگر بسیار سنگین تر از گذشته شده است و باید با سلاح علم و آگاهی دینی به نبرد این شبهات مسموم دینی دشمنان بروند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان به علت پافشاری دشمنان  برای کم رنگ جلو دادن نهضت عظیم عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: هدف اصلی دشمنان از ایجاد شبهات دینی و نیز دستکاری تاریخ اسلام همانند تاریخ و سیر تشکیل و ایجاد نهضت عاشورا، جلوگیری از فراگیر شدن تفکر آزادیخواهی در جهان اسلام است، لذا همه باید همانند دیواری مستحکم در مقابل تبلیغات مسموم دشمنان بایستیم.

این استاد حوزوی در ادامه با تاکید بر اینکه مداحان و خطبا در این ایام باید در تبیین نهضت عاشورا به دنبال ایجاد شعور عاشورایی در جامعه اسلامی باشند، افزود: امروز جامعه بشری به ویژه جامعه اسلامی تشنه معارف ناب و واقعی اسلام است، لذا مبلغان و روحانیون که در جامعه حضور دارند، این ایام وظیفه سنگینی بر عهده دارند، از یک سو باید ناشر احکام و دستورات اسلامی باشند و از سوی دیگر پاسخگوی شبهات دینی دشمنان دین خدا در این برهه خاص از تاریخ باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود تاکید کرد: امروز بسیاری از انقلاب ها به ویژه انقلاب اسلامی امتداد نهضت بزرگ عاشورای حسینی است و همین خود یکی از عوامل دشمنی بدخواهان اسلام و دین محمدی (ص) می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha