پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سفر ابوذر ابراهیمی ترکمان به روسیه

حوزه/ پاول استپانوف در دیدار با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، ريیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور را ضروری دانست و گفت: ارتباط با ایران از آرزوهای دیرین ما بوده و تمایل داریم این ارتباطات به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در چارچوب مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ايران، روز گذشته (دوشنبه 12 شهريور) با پاول استپانوف، معاون وزیر فرهنگ روسیه دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

ابراهیمی‌ترکمان با تأکید بر گسترش همکاری‌های فرهنگی و توسعه مناسبات دو جانبه در حوزه‌های مختلف فرهنگی ایران و روسیه گفت: امروز در کنار روابط اقتصادی و سیاسی، توسعه روابط فرهنگی نیز باید همزمان رشد پیدا کند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به سفر اخیر ولادیمیر مدینسکی، وزیر فرهنگ روسیه به ایران اشاره کرد و افزود: یکی از آثار ارزشمند وزیر فرهنگ روسیه به زبان فارسی ترجمه شده است که در نظر داریم به زودی از آن رونمایی کنیم.

وی برگزاری هفته‌های فرهنگی و گسترش ارتباطات فی مابین دو کشور را زمینه مناسبی برای آشنایی دو ملت با یکدیگر دانست که باعث ایجاد محبت و الفت خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با برگزاری بیش از 10 دوره گفت‌وگوی دینی میان ایران و مسیحیت ارتدوکس روسیه و برگزاری منظم گفت‌وگوی دینی بین ایران و روسیه، به دنبال صلح و دوستی و تعامل رهبران ادیان و دوری از خشونت و افراط‌گرایی است.

ابراهیمی‌ترکمان در ادامه، آمادگی ایران را برای شرکت در هفتمین همایش فرهنگی بین‌المللی سن پترزبورگ و پیش‌بینی تنظیم تفاهمنامه جدید فرهنگی بین دو کشور اعلام کرد.

گسترش روابط فرهنگی بین روسیه و ایران ضروری است

پاول استپانوف، معاون وزیر فرهنگ روسیه نیز در این دیدار، سطح روابط فرهنگی بین دو کشور را خوب ارزیابی کرد و خواستار توسعه همکاری‌های در حوزه‌های فرهنگی و هنری شد.

وی همچنین، بر ضرورت پایبندی به اصول تفاهمنامه همکاری بین دو کشور و گسترش مناسبات و اهتمام بر تداوم برگزاری هفته‌های فرهنگی تأکید کرد.

معاون وزیر فرهنگ روسیه ارتباط با ایران و گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور را ضروری دانست و گفت: ارتباط با ایران از آرزوهای دیرین ما بوده و تمایل داریم این ارتباطات به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

بنابر اعلام این خبر، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، 12 تا 18 شهریورماه جاری به همت رایزنی فرهنگی ايران در روسيه و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ روسیه و با هماهنگی سفارت ایران در اين كشور، در شهرهاي مسکو و اوفا برگزار می‌شود.

در طول برگزاری هفته ایران در روسیه، برنامه‌های مختلفی توسط گروه‌های موسیقی و هنرمندان فعال در زمینه صنایع دستی، قهوه خانه و سفره خانه سنتی، نقالی، کتاب آرایی برگزار می‌شود و محصولات ایرانی به نمایش در خواهند آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha