جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پروژه ایجاد «حجاب های ورزشی» برای دختران مسلمان در آیوا آغاز شد

حوزه/ سازمان خیریه «دختران ورزشکار» در ایالت آیوا، از آغاز فصل پاییز، طرح ارائه حجاب های ورزشی به دختران محجبه را برای تشویق آنان در فعالیت های ورزشی آغاز می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک گروه خیریه و عام المنفعه در ایالت آیوا آمریکا، طرح ایجاد و ارائه «حجاب های ورزشی» برای دختران مسلمان، برای تشویق  آنان به شرکت در فعالیت های ورزشی را آغاز می کند.

کلی تسلینک، مدیر اجرایی سازمان «دختران ورزشکار» روز گذشته در مصاحبه با رادیوی آیوا در این باره گفت: آن ها می توانند به این طریق پوشاک محجبه داشته باشند که برایشان راحت باشد، زیاد جابجا نشده و مجبور نباشند دائما آن را مرتب کنند.

وی افزود: ما قصد داشتیم مانع عدم شرکت دختران در ورزش ها را برطرف سازیم. این بخشی از ماموریت گروه ما برای ساختن اعتماد به نفس  در دختران و فعال ماندن آن ها است.

این پروژه که از آغاز پاییز امسال راه اندازی خواهد شد، لباس ورزشی محجبه برای دختران مسلمان باحجابی که درخواست بدهند فراهم خواهد کرد. داوطلبان این طرح امیدوارند بتوانند  به شیوه  ای اسلامی، دختران با تمامی پیشینه های فرهنگی و دینی را برای ورزش تشویق کنند.

گفتنی است در اکتبر 2017، فدراسیون مستقر در سوئیس «فیبا» ممنوعیت پوشش های مذهبی و حجاب را برای ورزشکاران لغو کرده و از این پس ورزشکاران مجوز شرکت در رقابت های بین المللی با حجاب را به  دست آوردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha