پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فضای مجازی

​حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: امروز با وجود امکانات بی شمار ارتباطی می توان در کمترین زمان ممکن اطلاعات مورد نظر خود را در سراسر جهان منتشر کرد، لذا طلاب، روحانیون و مبلغین باید با فضای مجازی و مباحث رسانه ای و تبادل اطلاعات به خوبی آشنایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجمال حسینی، عصر امروز در جمع تعدادی از طلاب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران اظهار داشت: طلبگی افتخار بزرگی است که خداوند نصیب هر کسی نمی کند و باید گفت که سربازی امام زمان (عج) امری اتفاقی و تصادفی نیست.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: امروز جامعه بشری به معنویات بیشتر از هر زمان دیگري نيازمند است، انسان کنونی به خوبی فهمیده است که بدون معنویت و دوری از دین به بن بست روحی روبرو شده است و نیازمند بازگشت به دین و فطرت می باشد.

وی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون می توانند در این عرصه راهگشای مشکلات جامعه بشریت باشند، افزود: امروز دنیا معترف شده است که زندگی بدون دین میسر نیست، لذا انسان عصر حاضر که دهه ها منکر دین بود و آن را افیون ملت ها می دانست، اکنون می داند که چه زیان هایی از فلسفه مادی گرایی دیده است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان با اشاره به اینکه هرگونه توطئه دشمن برای بدبین کردن جهانیان نسبت به دین اسلام بی اثر است، تاکید کرد: علیرغم هزینه های میلیارد دلاری دشمنان برای نشان دادن چهره خشن و غیرانسانی از اسلام، بازهم شاهد گرایش مردم دنیا به دین مبین اسلام هستیم.

وی نقش روحانیون و مبلغان دین را در این باره بسیار مهم تلقی کرد و گفت: اسلام با داشتن این همه سرمایه معنوی و ... به راحتی می تواند در جهان کنونی عرض اندام نماید و نمونه آن گرایش بسیاری از جوانان اروپایی به دین اسلام در دهه های اخیر می باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: لذا روحانیون و متولیان فرهنگی باید تمام سعی و تلاش خود را برای معرفی چهره رحمانی و انسانی اسلام به جهانیان داشته باشند و این امر محقق نمی شود مگر اینکه در بحث تبلیغ دین از ابزارهای روز اطلاع رسانی استفاده نماییم.

وی با اشاره به اینکه عصر کنونی عصر ارتباطات است و به خوبی می توان در فضای مجازی دین اسلام را به جهانیان معرفی نمود، تاکید کرد: امروز با وجود امکانات بی شمار ارتباطی می توان در کمترین زمان ممکن اطلاعات مورد نظر خود را در سراسر جهان منتشر کرد، لذا طلاب، روحانیون و مبلغین باید با فضای مجازی و مباحث رسانه ای و تبادل اطلاعات به خوبی آشنایی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha