جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: دشمن به دنبال ایجاد مشکل در منطقه است و باید تولید انیمیشن هایی با مضامینی چون «به وقت شام» و «تنگه ابوقریب» سبب تحول در منطقه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی، پیش از ظهر امروز در نشست فرهنگ و رسانه معاونت تبلیغ حوزه های علمیه که با حضور دکتر سرشار مدیر شبکه کودک در سالن آیت الله حائری(ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد بیان داشت: من  شبکه پویا را نمی بینم و اهل اخبار هستم؛ اما نوه هایم در خانه اهل پویا هستند و به همین دلیل متوجه شده ام که این شبکه در مخاطب خوب تاثیر گذاشته است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه ادامه داد: متاسفانه بعضی از نیروی های حزب اللهی در محیط بعضی ادارات هضم می شوند، اما صدا و سیمایی ها معدلی بالا در تقید دارند؛ولی به نسبت رسالت شان با جایگاه اصلی فاصله دارند.
حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: همین که عده ای در بخش کودک با فکر دینی وارد شده اند و از سنگر اسلام در این عرصه پاسداری می کنند توفیقی بزرگ است.
وی در ادامه توصیه کرد: ما زمانی موفق هستیم که بر اساس علاقه ها کار را آغاز کنیم و در فرودگاه هدف بنشینیم، نه اینکه با هوا های نفسانی ادامه دهیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیهبیان کرد: نمی شود با همه میل ها مبارزه کنیم، میل مشروع نیز وجود دارد و اسلام با تمام تمایلات بشر مشکل ندارد و باید با هدایت، تمایلات شیطانی را کنار بزنیم. 
وی در ادامه افزود: می توانیم پرستش را به جایی برسانیم که با علاقه این امر صورت بگیرد، ما در امر تربیت ضعیف بودیم، امام حسین(ع) در آخرین شبی که در کربلا حضور داشت با خدای خود راز و نیاز می کرد و این نشانه از علاقه به پرستش است.
حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: کار با کودک در اسلام و روایات بسیار تاکید شده است و اگر در نوجوانی و جوانی بچه ها قرآن بخوانند با خون و گوشتشان آمیخته می شود.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت مساله تربیت در کشور خاطرنشان کرد: آینده نظام و اصلاح کشور به دست شبکه کودک و آموزش و پرورش رقم می خورد؛ اما متاسفانه در بعضی از شبکه ها رقص و لهو و لعب وجود دارد، ما نباید بچه ها را به مرز گناه نزدیک کنیم، و باید تفکیک قایل شویم که شادی با گناه متفاوت است.
ارزیابی ها باید بر اساس اهداف تان باشد
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه بیان کرد: در حوزه علمیه افرادی با تخصص در زمینه های متفاوت وجود دارد به همین سبب با توجه به اهداف شبکه کودک و نوجوان، حوزه علمیه می تواند کمک حال این شبکه باشد.
وی در ادامه افزود: در بررسی تولیدات به ویژه آنهایی که صبغه معنوی دارند، از کارشناسان حوزه کمک بخواهید، تولیدات و برنامه ها با شاخصه معنوی همچون مسجد و اهل بیت(ع) صورت پذیرد.
حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: دشمن به دنبال ایجاد مشکل در منطقه است و باید انیمیشن ها همچون به وقت شام و تنگه ابوقریب سبب تحول در منطقه شود.
وی درپایان گفت: با شخصی خارجی صحبت می کردم و او همه هنرمندان و ورزشکاران ما را می شناخت اما دانشمندان ما را نمی شناخت و باید صدا و سیما این زمینه را فراهم کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha