پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه نباید اجازه داد افراد دیگر به اسم انتقاد و نقد، اقتدار اجتماعی روحانیت را زیر سوال ببرند، گفت: امام راحل فرمودند دشمنان برای از بین بردن اسلام ابتدا روحانیت را از بین می برند و بعد از تخریب روحانیت، اسلام را از بین می برند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، پیش از ظهرامروز در افتتاحیه همایش آموزشی مبلیغن هجرت و مدارس امین استان، در اردوگاه شهید بهشتی اظهار کرد: امروز توجه  به جایگاه  روحانیت و حفظ اقتدار اجتماعی  روحانیت از وظایف اصلی روحانیت و مبلغین است.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد افراد دیگر به اسم انتقاد و نقد،  اقتدار اجتماعی روحانیت را زیر سوال ببرند، گفت: امام راحل فرمودند دشمنان  برای از بین بردن اسلام  ابتدا روحانیت را از بین می برند و بعد از تخریب روحانیت اسلام را از بین می برند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: روحانیت متولی حفظ دین و ترویج  دین و پاسداشت معارف اسلامی است، لذا اگر انتقادی وجود دارد که هست، باید از طرف افراد صالح و در جایگاه مناسب بیان شود که باعث سوء استفاده افراد خاص  و خاصه دشمنان نشود.

وی با اشاره به واقعه اخیر فیضیه و بیان مطالبی از سوی سخنران و واکنش به حق مراجع عظام تقلید، گفت: قطعا شکی در دلسوز بودن سخنران اصلی این واقعه برای ارتقای حوزه علمیه نیست، ولی باید توجه داشت که هر حرف و نقدی در هر جا و هر مکانی زده نشود،  چرا که اگر چنین نشود، باعث ناراحتی و واکنش شدید می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی خاطرنشان کرد: امروز زمان شناسی و مکان شناسی در بیان حقایق و مطالب بسیار حائز اهمیت است که باید مبلغین به آن در امرتبلیغ اذعان داشته باشند.

وی افزود: توجه به سطح علمی مخاطبین پای منبرها و غنی سازی مطالب بیان شده برای مخاطبین از جنله نکاتی است که مبلغین و روحانیون باید رعایت کنند،؛ باتوجه به نزدگی ایام محرم و ایام تبلیغ امروز دیگر بیان مطالب قدیم یو غیر کاربردی اصلا مورد پسند مخاطب نیست و مخاطب را جذب نمی کند.

معاون تهذیب  و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: ساختار محتواها باید غنی و به روز باشد،  روحانیون مدنظر داشته باشند که به عنوان مثال احکام موسیقی و فضای مجازی  که یک امر مبتلا ء به آحاد جامعه است که باید چنین مطالبی بیان شود.

وی ادامه داد: پرداختن به ارائه مباحث معارفی و پرهیز از احساسی و عاطفی کردن صرف مجالس از دیگر نکاتی است که باید مبلغین به آن توجه کنند. باید با توجه به سطح گسترده شبهات علیه اسلام، اهل بیت(ع) و انقلاب  مجالس ما از معارف عمیق پر شود و مخاطب ما رشد کند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ابراز کرد: مستند و مستدل صحبت کردن روی منبر و پرهیز از نقل های غیر صحی و غیر علمی و یا با سندیت ضعیف و یا مطالبی که باعث ایجاد سوال و شبهه بیشتر در ذهن مخاطب می شودف از دیگر نکاتی است که مبلغین  وروحانیون باید رعایت کنند، چرا که درصورت بیان مطالب غیر علمی باعث از بین رفت جایگاه علمی روحانیت می شود.

وی با تاکید براینکه راهبری و جهت دادن مخاطب از وظایف خطیر روحانیت، ائمه جماعت و سخنران مجالس است و نباید مخاطبین این رسالت را بر عهده بگیرند و چه بسا به روحانی جلسه را هم جهت دهند، گفت: امروز بعضا مشاهده می شود که برخی جلسات و هیئت های مذهبی با جهت گیری های خاصی فعالیت می کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha