پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام رضایی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجالس ما غیر از اشکی که می‌ریزد، باید معرفت افزا و هدفمند باشد ابراز داشت: امسال باید رویکرد مجالس، معرفیتی و فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت‌الاسلام احمدرضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در جمع خواهران مبلغه بیرجندی اظهار کرد: خانواده مبلغین زیر ذره‌بین بوده و باید الگویی برای سایرین باشند.

وی با اشاره به پیش رو بودن ماه محروم و صفر بیان کرد: در این ماه‌های بابرکت رسالت مبلغین بیشتر و سنگین تر می‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه طی این ماه‌ها دل‌هایی که تیره و تار شده‌اند با ذکر حسین (ع) و اهل بیت(ع) نورانی می‌شوند، افزود: همچنین  بعضی از قفل‌هایی  که به قلوب بندگان بسته‌شده با ذکر حسین (ع) و توسل به اهل‌بیت(ع) باز می‌شود.

وی محرم و صفر را بهترین فرصت برای خودسازی و کسب فیض دانست و افزود: محرم و صفر فضایی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن ایجاد می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به دستاوردهای انقلاب بیان کرد: امروز دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام و کم رنگ کردن دستاوردهای انقلاب است.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب روستاهای ما از لحاظ داشتن امکانات در پایین رده قرار داشته اند، اما امروز به برکت نظام انقلاب اسلامی روستاها پیشرفت زیادی کرده اند و از امکانات بسیار خوبی برخوردارند.

وی با بیان اینکه در گذشته کسی به فکر مردم نبود و برایشان نیز اهمیت نداشت که مردم زنده اند یا مرده، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از رویش های انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در گذشته بسیاری قصد درس خواندن داشتند اما به دلیل فقر از درس خواندن باز می ایستادند، اما امروز نهاد کمیته امداد کودکانی که قصد درس خواندن دارند را با قبول کردن هزینه های مدرسه و تحصیلشان، به مدرسه می فرستد.

حجت الاسلام رضایی خطاب به خواهران مبلغ اظهار داشت: شما کسانی هستید که افتخار دارید جزء مستقیم و غیر مستقیم دانشگاه اهل بیت باشید و این بسیار ارزشمند است که به شما اجازه داده اند ذکر اهل بیت را بر زبانتان جاری کنید، لذا باید قدر آن را بدانید و حفظش کنید.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما و شما در این راه سنگین است، زیرا هر چقدر کاری ارزشمندتر باشد، سختی آن نیز بیشتر است، ادامه داد: اگر نوکری در خانه اهل بیت ارزش فراوانی دارد، از آن طرف اگر کوتاهی کنیم عقوبتش شدیدتر خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی  افزود: یک فرصت 60 روزه ای در اختیار ما و شما قرار دارد، لذا اگر برنامه نداشته باشیم ابتدا به خودمان ظلم کرده ایم و در مرحله بعد به مردم و مخاطبان ظلم کرده ایم.

حجت الاسلام رضایی افزود: اگر بی مطالعه پیش رویم، دِین سنگینی یعنی حق الناس به گردن من و شما خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مجالس ما غیر از اشکی که می‌ریزد، باید معرفت افزا و هدفمند باشد ابراز داشت: امسال باید رویکرد مجالس، معرفیتی و فرهنگی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تأکید کرد: گوینده بایستی به مسائل روز آشنا و اخلاق را بیان کند و با مطالعه احکام را بیان کند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی به بدنه اجتماع و خانواده آسیب رسانده است، گفت: امروز سبک زندگی ها، سبک اخلاق، رفتار و پوشش ظاهری تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: متأسفانه در جامعه امروز فرهنگ ها تغییر پیدا کرده است و برخی ها از فرهنگ اصیل خود فاصله گرفته اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: اگر بتوانید در هر جلسه گریزی به مسائل طلاق بزنید قطعا تلاشتان اثرگذار خواهد بود و جلوی فروپاشی خانواده ها را خواهید گرفت.

حجت الاسلام رضایی مطرح کرد: اگر هر مبلغ بتواند جلوی یک طلاق را بگیرد، می توان نتیجه بسیار خوبی از محرم امسال گرفت و امروز خانواده ها به مشاورت های مبلغان نیازمند هستند.

وی افزود: حتما قبل از سخنرانی و بیان مطلب مطالعه داشته باشید زیرا در غیر این صورت اگر مخاطبی سوالی مطرح کند و شما نتوانید جوابگوی آن باشید، به زیر سوال خواهید رفت و این در چهره دیگر مخاطبان نیز تأثیرخواهد گذاشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موضوعات را اولویت بندی و هدف خود را مشخص کنید، ادامه داد: باید امر به معروف و نهی از منکر که امروز تعطیل شده است را دوباره احیا کنید.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: مردم را باید به همدلی، صبر و شکیبایی دعوت کرد زیرا از این پیچ تاریخ نیز با موفقیت و پیروزی عبور خواهیم کرد.

وی با اشره به اینکه شرط قبولی هر عملی اخلاص است لذا حواستان باشد که کلاه سرتان نرود، گفت: برای جلسات چرتکه و حساب و کتاب نکنیم زیرا ضرر خواهیم کرد و اجر آخرت را از دست خواهیم داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما و خانواده های ما باید به گونه ای زندگی کنیم که دیگران گناهانشان را مستند به ما نکنند، گفت: شما تحت ذره بین هستید لذا خانواده های شما نیز تحت نظر هستند و مردم از آن ها الگو می گیرند لذا تبلیغ عملی بسیار مهم است.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha