جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی مهرپویان

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حوزه علمیه استان از چهار سال پیش به‌صورت ویژه به برنامه‌های عید غدیر ورود کرده و به همت مؤمنان در این سال‌ها کارهای بی‌نظیری در زمینهٔ غدیر صورت گرفته که پیش از این رایج نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، امروز در نشست هم‌اندیشی و جمع‌بندی فعالیت‌های غدیر ۹۷ که با حضور مبلغان غدیر در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، اظهار کرد: در دهه امامت و ولایت جمع کثیری از اقشار مردم به‌ویژه طلاب روحانیان در زمینه­های تبلیغ غدیر در منابر، فعالیت‌های هنری درباره غدیر، پهن کردن سفره‌های غدیر و ... به‌عنوان انجام وظیفه و تکلیف اقداماتی را انجام دادند.

وی با تأکید بر ارزیابی برنامه‌های غدیر امسال و تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف برای غدیر سال آتی، افزود: ترویج بیشتر سفره‌های عیدانه غدیر و فرهنگ‌سازی در این زمینه ازجمله مواردی است که باید به‌صورت ویژه تبلیغ و ترویج شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان در ادامه گفت: مجموعه حوزه علمیه استان از چهار سال پیش به‌صورت ویژه به برنامه‌های عید غدیر ورود کرده و در این سال‌ها به همت مؤمنان کارهای بی‌نظیری صورت گرفته که پیش از این رایج نبود.

وی ادامه داد: حرکت کاروان شادی غدیر، گستراندن سفره‌های عیدانه غدیر، کار هنری درزمینهٔ غدیر ازجمله سینمایش «مثل کعبه»، اطعام غدیر و کارگاه آموزشی مهندسی تبلیغ غدیر ازجمله اقداماتی است که با پیشگامی حوزه علمیه خراسان شمالی درزمینهٔ غدیر در استان صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام مهرپویان اضافه کرد: امسال موضوع اطعام در روز عید غدیر به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت و اطعام غدیر در جای‌جای مرکز استان و شهرستان‌ها رونق گرفت.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسئول معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفدهم شهریور، اظهار کرد: امروز عده‌ای در فضای مجازی تلاش می‌کنند با بزک کردن شاه، دوران ستم‌شاهی را دوران باشکوه کشور معرفی کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه نسل جوان و نوجوان ما هم که اطلاعی از اصل موضوع و فسادهای شاهنشاهی ندارد گاها این موارد را قبول می‌کند، زیرا در فضای مجازی شاه را فرشته نجات کشور معرفی می‌کنند و از سوی دیگر اذهان نوجوانان و جوانان ما هم اطلاع چندانی از مفاسد شاه ندارد.

حجت‌الاسلام مهرپویان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی همه نخبگان به‌ویژه طلاب و روحانیان وظیفه دارند در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه در سالگرد حوادثی ازجمله 17 شهریور که نشان‌دهنده فساد و ظلم ستم‌شاهی است، اقدامات جنایت‌کارانه رژیم پهلوی را برای نسل‌های جدید افشا و تبیین کنند.

وی از طلاب و روحانیان خواست تا در این ایام به‌صورت ویژه به موضوع 17 شهریور ورود کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha